Redaktor | Fotograf

Manhart relatywnie rzadko zabiera się za Mercedesy, jednak gdy to robi, jest spektakularnie. ER 800 jest oparty na modelu E63S, a dzięki tuningowi rozwija aż 809 koni. Nie kończy się jednak na tuningu jednostki napędowej. Manhart zabrał się także za stylistykę Mercedesa, dzięki czemu wygląda znacznie agresywniej.

W ostatnim czasie Manhart prezentował swoje pakiety przede wszystkim do BMW, Land Roverów, a nawet Tesli. Jednak oferta firmy nie kończy się na tych markach. Niemiecki tuner właśnie zaprezentował swoją propozycję tuningu dla Mercedesa Klasy E, dzięki której auto jest znacznie bardziej sportowe i agresywne. Tuner zachował przy tym swój styl, dzięki czemu już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że ma się do czynienia właśnie z Manhartem.

Manhart ER 800 to niesamowicie mocna alternatywa dla Brabusa 800

Manhart pokazał, że nie trzeba zwracać się do Brabusa by otrzymać 800-konne E63S. Tuner podkręcił moc E Klasy do 809 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz aż 1070 niutonometrów. Napęd trafia oczywiście na cztery koła dzięki 9-biegowej skrzyni automatycznej. Moc podniesiono dzięki zmianie turbosprężarek, intercoolera, a także modyfikacji układu wydechowego i software’u. Niestety, tuner nie podał jak zmieniły się osiągi modelu. Można się jednak spodziewać, że będą znacznie lepsze. Przyspieszenie do setki zapewne zajmie okolice 3 sekund. Hamulce także są teraz lepsze, Manhart zastosował ceramiczne tarcze o średnicy 405 milimetrów z przodu.

Manhart ER 800 to niesamowicie mocna alternatywa dla Brabusa 800

Z zewnątrz dodano charakterystyczne dla Manharta złote naklejki, a także wiele oznaczeń producenta. Zmieniono felgi na 21-calowe koła Manharta z serii Classic Line. Zmodyfikowano zawieszenie pneumatyczne, co pozwoliło obniżyć zawieszenie o maksymalnie 30 milimetrów. Co prawda egzemplarz ze zdjęć jest jeszcze przed liftingiem, jednak pakiet można zastosować także do najnowszego E63S, który właśnie przeszedł lifting. Całość pakietu tuningowego podnoszącego moc kosztuje ponad 22 tysiące euro. Za modyfikacje stylistyczne i techniczne trzeba niestety zapłacić osobno. Manhart oferuje jednak również tańsze pakiety podnoszące moc, opierające się głównie na zmianach software’owych.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *