Scuderia Ferrari znajduje się obecnie w głębokim kryzysie. Zespół liczy, że nowe części przywiezione do Portugalii istotnie pomogą w dalszym rozwoju.
Włoski zespół poinformował, że poprawki zostaną wprowadzone do tegorocznego bolidu. Na weekend w Portugalii Scuderia Ferrari ma przywieźć ulepszenia tylnej części maszyny. Tifosi jednak nie będą w pełni usatysfakcjonowani. Włosi potwierdzi, że będzie to ostatni pakiet nowych części do bolidu w tym roku.
Jak wszyscy wiemy, Ferrari z pewnością nie może zaliczyć obecnego sezonu do udanych i SF1000 spokojnie rywalizuje z takimi modelami jak F2005 (bolid Ferrari z 2005 roku), F60 (2009) oraz z F14T (2014) o miano najgorszego projektu Scuderii w XXI wieku. Włosi walczą o szóste miejsce w tabeli konstruktorów ze względu na bardzo słaby silnik oraz źle zaprojektowaną aerodynamikę. Przez ostatnie dwa tygodnie zespół z Maranello wprowadzał wiele poprawek do sekcji aerodynamiki. Upgrade’y były stosowane na przednim i tylnym skrzydle oraz w sekcjach bocznych bolidu. Zostały one zaprezentowane i użyte w Grand Prix Rosji oraz podczas Grand Prix Eifelu na torze Nurburgring. W ten weekend w Portugalii, Ferrari zakończy swój rozwój samochodu w 2020 roku. Poprawiony ma być dyfuzor, który ma znacząco wpłynąć na osiągi SF1000.
Dodaliśmy kilka ulepszeń podczas weekendu w Sochi. Większe poprawki weszły ma Nurburgring. W Portimao przywieziemy kolejne części. Będzie to dyfuzor i tym upgradem zakończymy tegoroczny program rozwoju bolidu.
Enrico Cardile
Poprzednie poprawki odniosły sukces. Charles Leclerc zakwalifikował się do Grand Prix Eifelu na czwartej pozycji. W wyścigu tempo nie było tak dobre, lecz dyspozycja w kwalifikacjach była jasnym światełkiem w tunelu. Według Matii Binotto ulepszenia nie miały bardzo poprawić osiągów SF1000, lecz miały skierować zespół w dobrym kierunku. Cardile ma nadzieję, iż nowe części w Portimao sprawdzą się i pomogą wyjść Włochom z marazmu.
Poprawki z poprzednich tygodni odniosły sukces, więc mam nadzieje, że w tym przypadku będzie tak samo. Nowe elementy bardzo nam pomogą w zrozumieniu projektu na 2021. Mamy jednak nadzieję, że SF1000 też dużo zyska na tej pracy. Myślimy, że będziemy walczyć o czwarte miejsce. Powinniśmy walczyć z tymi zespołami.
Enrico Cardile
Ferrari potwierdziło, że w przyszłym sezonie będą skupiać się nad problematycznym tyłem samochodu. Cardile także przyznał, że Scuderia pracuje nad nową jednostką napędową.
W przyszłym sezonie skupimy się na tyle auta. Jeśli nam się uda, to progres będzie gigantyczny. Każdego z nas boli widok Ferrari walczącego tak nisko w stawce. Chcemy być lepsi i chcemy podziękować naszym Tifosi, którzy są z nami podczas tego trudnego okresu dla zespołu.
Enrico Cardile
Foto. materiały prasowe zespołu
Comments