Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

DTM Trophy będzie nową serią, która ma pomóc młodym kierowcom zaistnieć w świecie motorsportu i dostać się do serii będących wyżej w hierarchii

Już za nieco ponad trzy miesiące odbędzie się pierwszy wyścig DTM w sezonie 2020, a niespodziewanie organizatorzy poinformowali o utworzeniu nowej podserii, która będzie nosić nazwę DTM Trophy. Co to takiego? Jest to nowa seria organizowana przez ITR GmbH, czyli dokładnie tą samą organizację co pełnoprawne DTM tyle tylko, że skierowana jest do “młodych talentów”. Tym mianem określani są wszyscy kierowcy oraz zespoły, w których startują, posiadający międzynarodową licencję wyścigową FIA na poziomie “D”. Zakłada się, że jest to licencja, która pozwala na starty samochodami klasy GT kwalifikującymi się do kategorii FIA E2-SH i E2-SC.

Seria nie ma wytycznych jakiej marki musi być samochód uczestnika poza tym, że musi kwalifikować się do wspomnianej wyżej kategorii oraz mieścić się w przedziale mocy od 400 do 500 KM. Oczywiście najlepiej jeśli jest to producent startujący w DTM, czyli Audi, BMW i Aston Martin, ale nikt nie obrazi się, jeśli wystartujesz autem marki Mercedes-AMG, Porsche, McLaren , Ford, Chevrolet, Lotus, Jaguar, Toyota czy Nissan. Aby zapewnić uczciwe warunki rywalizacji, ITR określi specyfikacje wszystkich uczestniczących typów pojazdów przed rozpoczęciem sezonu. Korzystając z tego, zostanie wykonana podstawowa klasyfikacja różnych modeli. Jako, że celem jest promowanie młodych talentów, a w serii udział mogą wziąć profesjonalni kierowcy ze stażem w wyścigach to ma to swoje odzwierciedlenie w klasyfikacji podzielonej na mistrzostwa kierowców, zespołów i młodych kierowców (do 22 roku życia; urodzonych w 1998 roku lub później).

Hankook

System punktowy w DTM Trophy wygląda następująco, za pierwsze miejsce otrzymujemy 25 punktów, a za każde następne odpowiednio mniej aż do 10. miejsca, gdzie otrzymamy zaledwie 1 punkt. Dodatkowo punktowane będą trzy najlepsze czasy uzyskane w kwalifikacjach w następujący sposób: 3 – 2 – 1. Każdy weekend wyścigowy ma się składać z dwóch treningów w piątek oraz zarówno w sobotę jak i w niedzielę kwalifikacje (20 minut) + wyścig (30 minut).

Koszty udziału w nowej serii to 23 000 EUR plus VAT na uczestnika, a w ramach tego każdy otrzymuje komplet opon Hankook na cały sezon oraz paliwo. Jakie przewidziano nagrody dla uczestników? Tutaj podział jest między pierwsze trzy miejsca: 1. miejsce – 75 000 EUR, 2. miejsce – 50 000 EUR, 3. miejsce – 25 000 EUR. Dodatkowo zwycięzca klasyfikacji juniorów dostanie możliwość przetestowania samochodu serii DTM po zakończeniu obecnego sezonu, a to możliwość, której nie można kupić za żadne pieniądze. Seria jest doskonałą szansą na zaprezentowanie się młodym kierowcom przed zespołami nie tylko startującymi w DTM, ale również w innych seriach będących wyżej rangą od DTM Trophy. To właśnie ta seria ma wyłapywać młode talenty i je później pielęgnować.

Lista weekendów wyścigowych

  • Zolder (24-26 kwietnia)
  • Lausitzring (15-17 maja)
  • Anderstorp (12-14 czerwca)
  • Norisring (10-12 lipca)
  • Nürburgring (11-13 września)
  • Hockenheimring (2-4 października)

Foto. materiały prasowe

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *