Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Tworzenie samochodów wyscigowych nie jest łatwe i wymaga zaangażowania wielu firm. Nie inaczej jest w przypadku BMW i nowego M4 GT3.

Wraz z premierą nowego, kontrowersyjnego pod względem wyglądu, modelu M4, BMW równolegle rozwija jego wyścigowy wariant w homologacji GT3. Omawiany pojazd stanie się flagowym modelem Bawarczyków w tej klasie wyścigowej, zastępując tym samym mający już swoje lata M6 GT3. Wyścigówka ta ponadto spełniać będzie nowe regulacje serii DTM, przy czym homologacja nastąpi dopiero na początku roku 2022. To oznacza, że potencjalni klienci BMW chętni do rywalizacji w niemieckiej serii, zmuszeni są jeszcze przez rok korzystać z M6 GT3 w oczekiwaniu na najnowsze M4. I choć do debiutu nowej wyścigówki Bawarczyków zostało jeszcze sporo czasu, tak już teraz BMW zdradza coraz to więcej informacji. W niedawnym materiale prasowym postanowili się bowiem podzielić listą partnerów wspierających rozwój modelu M4 GT3.

BMW M4 GT3

Lista firm wspomagających producenta z Monachium przy tworzeniu najnowszego samochodu wyścigowego jest naprawdę pokaźna. BMW wymieniło wśród nich marki takie jak Shell, Akrapovic, Endless Advance, Schaeffler, H&R czy KW Automotive. Każda z nich stoi na światowym poziomie pod względem jakości swoich produktów.

Nie możemy się już doczekać, kiedy od 2022 roku zobaczymy nasze zespoły z BMW M4 GT3 w akcji na torach wyścigowych na całym świecie. Chcemy zapewnić naszym klientom wyścigowym samochód, dzięki któremu będą mogli bezproblemowo kontynuować sukcesy, jakie odnieśli z BMW M6 GT3. Chcemy również za sprawą BMW M4 GT3 zaimponować większej liczbie klientów i zdobyć ich jako zespoły. Nowy samochód oferuje najnowocześniejszą technologię, w dużej mierze dzięki naszym partnerom technologicznym. Należą do najlepszych w swoich dziedzinach i cieszymy się, że wspierają nas w rozwoju BMW M4 GT3 swoją specjalistyczną wiedzą i komponentami. To idealna podstawa dla udanego nowego samochodu wyścigowego.

Markus Flasch, dyrektor generalny BMW M GmbH.

BMW M4 GT3

Każda z wymienionych firm dokłada cegiełkę do powstania omawianego M4 GT3. Shell jako partner petrochemiczny dostarczy nie tylko paliwa, ale i smary, oleje i inne płyny niezbędne do pracy silnika BMW. Słoweński Akrapovic zapewni dedykowany układ wydechowy, który pozwoli na lepszy przepływ spalin wydzielonych przez jednostkę napędową. Europejski oddział japońskiego Endless Advance od lat zapewnia Bawarczykom najwyższej klasy hamulce wyścigowe i nie inaczej będzie w tym przypadku. Innowacyjny hydrostatyczny modułowy siłownik sprzęgła od Schaefflera zapewni natomiast dynamiczniejsze starty. Niemiecka firma niedawno narobiła masę szumu i dymu wokół samochodu demonstracyjnego nadchodzącej serii towarzyszącej DTM Electric. Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby w przyszłości pomogła ona również BMW w potencjalnej produkcji elektrycznego samochodu turystycznego pod nową serię. Za zawieszenie M4 GT3 odpowiedzialne będą natomiast aż dwie firmy. H&R dostarczy specjalne sprężyny, które osadzone będą na wyścigowych amortyzatorach KW Automotive.

BMW M4 GT3

Mając tak pokaźne wsparcie niemal na każdym polu nie będzie zaskoczeniem, jeśli M4 GT3 okaże się fenomenalnym samochodem wyścigowym. Pomijając kontrowersyjny grill, samochód na pewno dostarczy masę emocji widzom wielu serii GT3, a w tym i DTM.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *