Audi RS6 o mocy 1000 KM z modyfikacjami za ponad 40 tysięcy euro

Audi RS6 Avant już w swojej standardowej odmianie jest autem o świetnych osiągach oraz właściwościach jezdnych. Jak wiemy, w świecie motoryzacji są ludzie, którzy biorą takie auta na tzw. warsztat. Nie inaczej stało się w przypadku szybkiego kombi niemieckiego producenta.

Fabrycznie, Audi RS6 dysponuje mocą 600 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm. Te wartości wykrzesane są prosto z 4-litrowego silnika V8 wyposażonego w dwie turbosprężarki. Nie da się ukryć, że liczby robią wrażenie. Jak widać, nie na wszystkich. Chłopaki z firmy Wheelsandmore zajęli się modyfikacjami 4-litrowej jednostki. Dzięki ulepszeniom silnik może być mocniejszy o ponad 400 koni mechanicznych.

Audi RS6

Zaczynając od początku. Program strojenia auta rozpoczyna się od skromnego Stage 1. Kosztuje on dokładnie 2100 EUR, a cena obejmuje modyfikacje oprogramowania, dzięki której silnik wytwarza 710 koni mechanicznych, a moment obrotowy wzrasta do 920 Nm. Następnym programem jak można się domyślić jest Stage 2, dzięki któremu początkowy oraz środkowy układ wydechowy zostaje zmieniony na bardziej wydajny. Po zapłacie 7688 EUR moc silnika wzrasta o skromne 15 KM, a moment obrotowy wynosi 930 Nm. Środkowy pakiet, czyli Stage 3 obejmuje modyfikacje filtra powietrza oraz całego układu dolotowego. Dzięki temu moc auta wzrasta do 786 KM, a moment obrotowy przekracza magiczną liczbę 1000 Nm. Gdy zdecydujemy się na montaż tego pakietu nasz portfel będzie chudszy o dokładnie 12 521 EUR.

Audi RS6

Potrzebujesz więcej mocy? Nie ma problemu. Zaczyna robić się ciekawie gdy auto zostanie wyposażone w czwarty stopień modyfikacji. Zmienione turbosprężarki, wzmocnione wały oraz łożyska to modyfikacje, za które trzeba zapłacić 33 529 EUR. Dzięki nim moc pojazdu wzrasta do 952 KM, a moment obrotowy wynosi 1250 Nm. Wreszcie dochodzimy do ostatniego, zarazem najdroższego ze wszystkich pakietów ponieważ jego cena przekracza 40 000 EUR. Firma twierdzi, że modyfikacje obejmują głownie katalizatory, filtry cząstek stałych oraz tłumiki. Zmiany pozwalają na uzyskanie mocy wynoszącej 1010 KM, a kosmiczny moment obrotowy sięga 1250 Nm. Przykrą informacją wydaję się fakt, że firma nie podaje dokładnych osiągów auta po modyfikacjach. Wierzymy jednak na słowo, że auto robi wrażenie nie tylko wizualnie. Jak już przy wyglądzie jesteśmy. W asortymencie tunera przewidziana jest również paleta kolorów oraz 22 calowe obręcze.

Foto. Wheelsandmore