Audi RS Q8 od Manhart ma prawie 900 KM i wygląda obłędnie

Choć Audi nie raz przyznało, że potrafi robić świetne samochody to RS Q8 od Manhart udowadnia, że tak naprawdę to nie ma limitów, a o gustach się nie dyskutuje

Różnica w cenie pomiędzy Lamborghini Urus a Audi RS Q8 wynosi, w zależności od waluty, około 625 tysięcy złotych w wersji podstawowej. To dokładnie tyle ile trzeba zapłacić za bazowe RS Q8, więc prosta matematyka mówi, że Urus jest 2 razy droższy. Dzisiaj nie będziemy szukać uzasadnienia dla tej kwoty, bo na ten temat można naprawdę sporo się rozwodzić, ale za to przyjrzymy się RS Q8 od Manhart, które to może być ciekawą alternatywą. Jako, że względem Urusa już na starcie zostaje nam sporo gotówki to możemy nieco zaszaleć i zmodyfikować swoje Audi tak, aby było równie dobre co Lamborghini oraz rzucało się w oczy jak na tą kwotę przystało.

RS Q8 od manhart

Zacznijmy od tego, że Manhart stworzy zaledwie 10 sztuk swojej zmodyfikowanej wersji RS Q8. Zatem otrzymujemy bardzo limitowany model ze sporymi zmianami wizualnymi oraz mechanicznymi. Konkretnie tuner proponuje specjalny bodykit dla RS Q8, który zawiera znacznie poszerzone nadkola zarówno z przodu jak i z tyłu, wyraźnie zarysowany dyfuzor, pokaźny splitter i spoiler nad tylną klapą. Te wszystkie elementy są wykonane z carbonu, aby nie dodawać zbyt wiele kilogramów do masy całkowitej pojazdu, a przecież Audi RS Q8 uchodzi za najszybszego SUV’a na świecie, więc tutaj walczy się już o gramy, a nie kilogramy. Oprócz tego otrzymujemy 23-calowe kute felgi, obniżone o 30 mm zawieszenie oraz customowy wydech, który ma zadbać o efekty dźwiękowe z najwyższej pułki.

RS Q8 od manhart

Jak wszyscy dobrze wiemy, pod maską skrywa się silnik 4.0 V8, który fabrycznie ma 600 KM i 800 Nm. Widzieliśmy już kilkukrotnie, że ta jednostka ma potencjał na znacznie więcej i Manhart jest kolejnym tunerem, który potwierdza naszą opinię. udało się im wykrzesać 890 KM i aż 1080 Nm między innymi dzięki zastosowaniu nowej turbosprężarki. Takie wartości naprawdę robią wrażenie, bo to około 50% wzrost mocy, a jeśli seryjne RS Q8 było szybkie to jakie jest RS Q8 od Manhart? Tego nie wiemy, bo nie pojawiają się oficjalne osiągi samochodu, ale fabryczne 3,8 sekundy do setki zdaje się odejść w niepamięć. Na liście zmian znajdziemy jeszcze między innymi modyfikację skrzyni biegów, gdyż tak wielka moc wymaga odpowiedniej konfiguracji przekładni, aby przekazać ją na koła.

Oficjalnie Manhart ceny nie podał, ale może to i dobrze, bo to najwyższa półka cenowa. Potwierdzają to osiągi tego samochodu, ale mamy wrażenie, że dalej jest taniej niż w przypadku Lamborghini Urus. Po prostu tak jest, że Lamborghini to produkt ekskluzywny, który wyróżniają inne cechy niż bardziej przystępne Audi RS Q8. Taka sama sytuacja była w przypadku modeli Huracan i R8, gdzie Audi było znacznie tańsze, ale czy na ulicy tak samo przyciąga spojrzenia? Na to pytanie musicie sobie samo odpowiedzieć.

Foto. materiały prasowe tunera