Red Bull zaprezentował bolid na nowy sezon F1, potwierdzając rozszerzenie współpracy z Oracle – nowym sponsorem tytularnym zespołu.
Na ponad miesiąc przed rozpoczęciem tegorocznych zmagań Formuły 1 reprezentanci królowej sportów motorowych przystąpili do prezentacji efektów swoich wielomiesięcznych prac. W tym roku są one szczególnie wyczekiwane ze względu na gruntowne zmiany regulacji technicznych. Przed kilkoma dniami Haas jako pierwszy w stawce odsłonił kurtynę, publikując w sieci wizualizacje wstępnej wersji VF-22. W środę poznaliśmy bolid RB18 zespołu Red Bull Racing, za sterami którego zasiądą Sergio Perez i Max Verstappen, obrońca tytułu mistrzowskiego.
Trzeba jednak pamiętać, że bolid, który pojawi się na torze podczas przedsezonowych testów, a następnie pierwszej rundy w Bahrajnie może zdecydowanie różnić się od tego, który przedstawiono dzisiaj. Zaprezentowany dziś samochód wygląda bliźniaczo podobnie do modelu przedstawionego w lipcu zeszłego roku przez Formułę 1, będącym przykładową interpretacją nowych przepisów.
Podobnie jak Haas, stajnia z Milton Keynes nie dokonała większych modyfikacji w schemacie kolorystycznym samochodu. Najbardziej zauważalną różnicą w tej materii jest znacznie większa niż przed rokiem ekspozycja logo Oracle. Amerykański gigant branży IT zajmujący się tworzeniem systemów zarządzania bazami danych został nowym sponsorem tytularnym zespołu. Szef ekipy Christian Horner ujawnił, że spory wkład w zdobycie tytułu mistrza świata przez Maxa Verstappena miała usługa aplikacji chmurowych, dostarczana przez firmę z Austin.
[Usługa] Orange Cloud pozwoliła nam podejmować decyzje w dniu wyścigu, które pomogły Maxowi Verstappenowi zdobyć tytuł mistrza świata kierowców w 2021 roku. Szybkie reagowanie na możliwości i ich odkrywanie jest kluczowe dla naszych sukcesów na torze i poza torem, i Oracle stanowi integralną część tych wysiłków. Każdy element naszej wydajności jest kierowany na podstawie analizy danych. Posiadanie Oracle jako naszego partnera tytularnego świadczy o zaufaniu, jakie mamy do ich wiedzy i zdolności do zapewnienia prawdziwej przewagi konkurencyjnej.
Christian Horner
Mimo odejścia z F1, Honda w sezonie 2022 w dalszym ciągu będzie dostarczać silniki dla Red Bulla. Oficjalnie RB18 będzie jednak napędzany jednostkami własnej marki Red Bull Powertrains, która przed kolejną kampanią ma być już w pełni niezależna od japońskiego producenta. W tym tygodniu poznamy dwa kolejne bolidy na zbliżający się sezon. Premierę modelu AMR22 zespołu Aston Martin zaplanowano na 10 lutego. Prezentacyjny triple-header zwieńczy McLaren, dzień później przedstawiając w swojej siedzibie w Woking pojazd o oznaczeniu MCL36.
Foto. Red Bull Racing
Comments