Wreszcie doczekaliśmy się prawdopodobnie ostatecznej wersji kalendarza DTM na rok 2022. W najbliższym sezonie czeka nas tylko osiem weekendów.
Jak już zdążyliśmy się przyzwyczaić w czasach pandemicznych, organizacja kalendarzy wydarzeń sportowych nie jest niczym łatwym. Trzeba działać na bieżąco, dostosowywać się do rozwoju sytuacji, która nierzadko wymusza zmiany. Nie inaczej jest też w przypadku serii DTM, która potwierdziła zaktualizowaną wersję kalendarza. Z początkowo planowanych dziewięciu rund ostało się jedynie osiem weekendów. Wyleciał termin 3-5 czerwca zarezerwowany dla niezapowiedzianej rundy w Europie.
Z ograniczeniem kalendarza podążamy za chęcią, aby razem z zespołami ponownie rozważyć weekend w czerwcu i aby odbyć sezon 2022, podobnie jak poprzedni, z ośmioma weekendami wyścigowych. Z dodatkowym wydarzeniem za granicą w czerwcu, z co najmniej jednym ważnym wydarzeniem motorsportowym zaplanowanym na każdy weekend, wysiłek logistyczny byłby za duży.
Frederic Elsner, dyrektor ds. wydarzeń i operacji ITR
W taki oto sposób kalendarz DTM na sezon 2022 prezentuje się w sposób następujący:
29 kwietnia – 1 maja – Autódromo Internacional do Algarve (Portugalia)
20-22 maj – DEKRA Lausitzring Turn 1 (Niemcy)
17-19. czerwiec – Imola (Włochy)
1-3 lipiec – Norisring (Niemcy)
26-28 sierpień – Nürburgring (Niemcy)
09-11 wrzesień – Circuit de Spa-Francorchamps (Belgia)
23-25 wrzesień – Red Bull Ring (Austria)
07-09 październik – Hockenheimring (Niemcy)
Dostaliśmy zatem cztery rundy na terenie Niemiec oraz cztery weekendy w innych krajach Europy. W porównaniu do 2021 zniknęły takie tory jak Monza, Zolder oraz Assen. Zamiast nich ujrzymy nowe dla serii Portimao oraz Imolę, a także powrót Spa Francorchamps, które ostatnio gościło DTM w 2020 roku.
Jestem bardzo dumny z mojego zespołu i z tego, co udało się osiągnąć. Ze względu na wciąż trwającą pandemię, w 2021 roku nadal obowiązywały ograniczenia. Mimo to jednak udało nam się zakończyć niezły, ekscytujący i udany sezon. Przygotowania na 2022 roku już trwają i nie możemy się doczekać, aby móc znów zorganizować wspaniałe wydarzenia.
Frederic Elsner, dyrektor ds. wydarzeń i operacji ITR
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments