Choć teraźniejszość DTM nie jest najlepsza, tak przyszłość zapowiada się naprawdę dobrze. Swoją cegiełkę dołoży do niej również Schaeffler.
Przy temacie DTM nieustannie wałkowany jest temat negatywnego wpływu samochodów GT3 na serię. Taki stan rzeczy ma miejsce nie bez powodu. Względem dotychczasowych samochodów Class One jest to bowiem spory krok wstecz. Niższe koszty zapewnić mają jednak serii przede wszystkim przetrwanie. Nikt bowiem nie chciałby powtórki z drugiej połowy lat 90’tych ubiegłego wieku, kiedy to seria zniknęła na kilka lat, wracając dopiero w roku 2000. Choć klasa GT3 dla DTM jest obecnie złem koniecznym, tak włodarze Niemieckich Mistrzostw Samochodów Turystycznych nie ukrywają swoich planów. Przełomowa ma się stać seria towarzysząca, która ruszyć ma już w 2023 roku. Mowa tutaj oczywiście o DTM Electric, której samochód demonstracyjny przygotowany przez firmę Schaeffler mieliśmy okazję zobaczyć w akcji na Hockenheimringu. Współpraca ta jednak nie będzie jednorazowa. Już teraz bowiem DTM potwierdziło, że Schaeffler stanie się nie tylko partnerem pomagającym w rozwoju innowacji, ale również i samej serii.
Umowa zawarta między niemiecką serią a niemiecką firmą obejmować ma wiele obszarów. Przede wszystkim jej głównym celem jest rozwój oraz przygotowanie platformy dla DTM Electric, czyli jednego z pięciu filarów nowego DTM. Powstały w wyniku tej współpracy samochód demonstracyjny już teraz robi niemałe wrażenie. Potężna moc 1200 koni mechanicznych zrobiła spore zamieszanie przy okazji finałowej rundy tegorocznego sezonu. Sam Schaeffler nie powinien być obcy osobom śledzącym rynek elektrycznych pojazdów. Niemiecka firma jest bowiem tytularnym sponsorem zespołu Audi ABT w Formule E. Ich układy elektryczne napędzały zresztą nie tylko bolidy, ale i też pojazdy drogowe.
Współpraca z DTM idealnie pasuje do Schaefflera. Jako pionierzy zamierzamy być liderem, kwestionować status quo i przekraczać granice – robiąc przy tym różnicę. W Formule E nasze innowacyjne układy napędowe wygrywają wyścigi już od 2014 roku, a w międzyczasie są również wykorzystywane w samochodach produkcyjnych. Współpraca jest dowodem pionierskiego ducha i innowacyjności oraz podkreśla naszą ambicję jako partnera technologicznego w kształtowaniu postępu, który porusza świat.
Matthias Zink – członek zarządu Automotive Technologies w Schaeffler AG
Obecność Schaefflera widzowie DTM poczują na długo przed startem DTM Electric. Od przyszłego sezonu na torach znajdą się banery firmy, która do tej pory była głównym sponsorem na BMW Marco Wittmanna.
Schaeffler oznacza niemiecką jakość inżynierii i wyjątkowe innowacje. Jesteśmy dumni, że możemy powitać tę silną i działającą globalnie firmę jako partnera w naszej rodzinie DTM. To partnerstwo wykracza daleko poza klasyczny sponsoring. Grupa Schaeffler jako innowacyjna firma technologiczna jest idealnym partnerem do wspólnego rozwoju w pełni elektrycznego DTM Electric, który będzie częścią platformy DTM od 2023 roku. Okrążenia samochodu demonstracyjnego na Hockenheim na początku listopada dały spektakularny przedsmak tego, co razem urzeczywistnimy w przyszłości.
Marcel Mohaupt – dyrektor zarządzający organizacji DTM ITR
Foto. materiały prasowe serii
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments