Nowe Porsche 911 GT3 podczas testów na Nürburgring

Porsche w generacji 991 modelu 911 pokazało, że granice można przesuwać i limity nie istnieją. 992 to już inna bajka, a niemiecki producent zrobi kolejny krok do przodu

Z niecierpliwością oczekując na oficjalne prezentacje poszczególnych wersji nowej generacji Porsche 911 możemy spojrzeć na zamaskowane „muły testowe”, które ukazują nam czego możemy się spodziewać. Po tym jak ujrzeliśmy oficjalne wersje S i 4S, wiemy również czego mniej więcej oczekiwać od wersji GT3.

Ostatnio na Nurburgringu podczas testów zauważono wersję nowego GT3. Pierwszym co możemy zauważyć to to, że jest utrzymany w podobnej konwencji jak poprzednia generacja, tzn. ma centralnie umieszczone dwie końcówki układu wydechowego, duży dyfuzor, nie posiada wlotów powietrza na tylnych błotnikach i ma zmieniony zderzak przedni, który w porównaniu z wersjami S i 4S ma sporo większe wloty powietrza oraz dość duży, nieruchomy spoiler w tylnej części nadwozia. Po zachowaniu większości cech z poprzedniej generacji modelu, możemy się również spodziewać braku rewolucji pod względem technicznym.

To oznacza, że możemy nadal spodziewać się wolnossącego, 6-cylindrowego boksera, który przekraczając granice 9000 obrotów rozpieści nasz zmysł słuchu pięknym brzmieniem. Nie wiadomo jednak czy nadal doświadczymy wersji z manualną skrzynią biegów, która mimo, że była rzadko wybierana przez klientów, na pewno dostarczała wielu emocji. Nadal głównym wyborem wszystkich będzie dwusprzęgłowy automat, który jest jedną z najlepszych tego typu konstrukcji na świecie. Dzięki błyskawicznej pracy pozwala urwać cenne sekundy na torze, jednocześnie będąc wygodnym w codziennym użytkowaniu. Teraz prawdopodobnie zamiast 7 będzie miał 8 przełożeń, podobnie jak wersja S i 4S.

Standardowo model ten otrzyma bazowe, lecz wydajne hamulce z czerwonymi zaciskami. W opcji z pewnością znajdą się wyczynowe, świetne hamulce ceramiczne, niezastąpione na tor. Wnętrze nowego modelu zapewne nie będzie się mocno różniło od tego z pozostałych wersji, a dominować będzie alcantara.

Myślę, że wersja GT3 nadal będzie świetna jeśli chodzi o jazdę torową, dzięki genialnemu silnikowi oraz znakomitej skrzyni będzie dawała niesamowitą radość z jazdy, a także będzie pozwalać na załamywanie praw fizyki dzięki świetnej przyczepności i aerodynamice. Zapewne będzie nią ciężko jeździć na co dzień, ale od tego Porsche ma inne wersje Carrery. GT3 najprawdopodobniej zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas wrześniowych targach we Frankfurcie lub nieco później, a do sprzedaży trafi na początku 2020 roku. Niewykluczone że wraz z nią pokazana zostanie wersja Turbo oraz podstawowa Carrera.

Foto. Motor1