Zaczęło się od modelu ID.3, teraz czas na ID.4, a kolejne modele są w drodze – elektryczna rewolucja w Volkswagenie trwa w najlepsze i będzie kontynuowana
Gama elektrycznych samochodów Volkswagena stale się rozwija, a model ID.3 zapoczątkował rewolucję, której celem jest spopularyzowanie elektryków. Gdy debiutował jedyny jak na razie model elektryczny to mówiono, że jest on podobny w swej ideologii do Golfa, bo ma pokazać ludziom, że nowe jest dobre. Volkswagen idzie za ciosem i teraz po kompaktowym hatchbacku przyszedł czas na SUV’a, czyli najlepiej sprzedający się obecnie rodzaj samochodu. Czy jednak rozwój gamy modelowej w kierunku SUV’ów jest gwarantowanym sukcesem sprzedażowym? O tym ma nas przekonać zupełnie nowy samochód jakim jest ID.4.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/DB2020AU01471_large-scaled.jpg)
Nie tak dawno Skoda pokazała swój model Enyaq iV. Ta premiera nie jest przypadkowa, gdyż po pierwsze to pierwszy model Skody, który od momentu premiery będzie elektrykiem, a po drugie to bliźniak dla Volkswagena ID.4. Co ciekawe, to dziecko Skody zadebiutowało jako pierwsze, mimo, że o samochodzie tego pokroju w Volkswagenie mówi się znacznie dłużej. Tak czy inaczej, niemiecki producent nie pozostaje w tyle i już dzisiaj ma pokazać auto w pełnej krasie, a jak na razie uraczono nas małą zapowiedzią w formie efektownego GIF’a prezentującego tylne światła. Jest to co najmniej efektowne, ale ten schemat zapalania tylnej blendy i pozostałego elementu świetlnego znamy chociażby z nowego Seata Leona.
![ID.4](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/DB2020AU01557_large.gif)
Na temat jednostek napędowych, tych elektrycznych, w nowym Volkswagenie ID.4 nie wiemy za wiele, ale spodziewamy się po cichu, że będą one identyczne jak w Skodzie Enyaq iV. W najbliższych tygodniach powinniśmy poznać oficjalne cenniki również dla naszego kraju, bo zgodnie z informacjami, do klientów auta zaczną docierać jeszcze pod koniec roku. Tak naprawdę premiera 23 września jest osiągnięciem dla Volkswagena w momencie, gdy fabryki stały w dobie koronawirusa i wszystko opóźniło się o kilka miesięcy. Mamy nadzieję, że nowy model będzie równie udany co ID.3 i będzie się cieszył w Europie sporą popularnością, a przy okazji, że nie zabije go zaporowa cena za bazowe konfiguracje.
![ID.4](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/DB2020NR00424_large-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments