Jak zrobić z najszybszego seryjnego SUV’a prawdziwą bestię o mocy prawie dorównującej Bugatti Chiron? Trzeba przerobić Audi RS Q8 w Wheelsandmore
SUV’y, rekordy i rywalizacja to nie są pojęcia dla nas obce, a tym bardziej znajome są Audi RS Q8. To najszybszy seryjnie produkowany SUV na świecie, a tor Nurburgring przejechał w 7:42.253. To dobry i od ponad pół roku nikt go nie pobił. Seryjne RS Q8 ma 4-litrowe V8, które generuje 600 KM oraz 800 Nm. Sporo, ale jak widać to dla niektórych za mało. Jednostka znajdująca się pod maską ma spory potencjał tuningowy, co widzieliśmy już chociażby w modelu RS6. Tym razem Wheelsandmore przygotował 5-stopniową modyfikację, która pozwala wybrać nam pułap odpowiadający naszym oczekiwaniom oraz grubości portfela, bo tanio nie jest, ale przyrost mocy wynagradza każde pieniądze.
Zacznijmy od Stage 1 i tutaj mamy 700 KM oraz 920 Nm. Cena? 2100 €, więc nieco ponad 9 tysięcy złotych. Spora moc i w tej cenie to dobra propozycja. Dalej mamy Stage 2. Tutaj kwota to już 7 688 €, a moc to “zaledwie” 715 KM i 930 Nm. Jeśli to za mało to wydając 12 521 € możemy mieć Stage 3 z mocą na poziomie 775 KM oraz 1 060 Nm. Jednak może zajść potrzeba posiadania pod maską większej mocy i tutaj przyda się Stage 4 o mocy 965 KM i 1 250 Nm za kwotę 33 529 €. Jeśli jakimś cudem wciąż wam mało, a w portfelu zostało trochę drobnych to spokojnie, mamy jeszcze Stage 5. Tutaj kwota to skromne 41 933 €, a w zamian mamy 1 010 KM i 1 250 Nm. Sporo mocy, ale z finansowego punktu widzenia także nie jest to mało. Tuner nie podał osiągów na żadnym z poziomów, ale dodanie 410 KM i 450 Nm (to prawie takie wartości jakie ma seryjnie Audi RS4 Avant) na pewno zapewni bardzo dobre rezultaty.
Tylko wydając skromne 41 933 €, czyli około 186 000 zł, moglibyśmy pokusić się o Audi S3 Sportback albo A5 z 2-litrowym Dieslem. Więc pojawia się pytanie czy warto? Na pewno emocje będą znacznie większe z jazdy takim autem, bo to nie jest byle jaka zmiana, tylko stworzenie prawdziwej bestii. Jednak za równowartość tej kwoty możemy mieć inny, równie dobry, samochód, a seryjne 600 KM w Audi RS Q8 daje sporo frajdy. Tak czy inaczej wspomniane pakiety są do kupienia, więc każdy zainteresowany może udać się do Wheelsandmore po modyfikację do swojego auta. Czekamy na nagrania z przejazdów już zmodyfikowanych wariantów, aby poznać realne czasy.
Foto. Wheelsandmore
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.