Xavi Vierge odrzucił ofertę od Petronasa dotyczącą swojego debiutu w kategorii królewskiej podczas przyszłego Grand Prix Aragonii.
Xavi Vierge obecnie jest zawodnikiem zespołu Petronas Sprinta Racing w kategorii Moto2. Petronas wyszedł z zaskakującą inicjatywą, proponując angaż dla Jake’a Dixona i Xaviego Vierge’a, w celu zastąpienia kontuzjowanego Franco Morbidellego. Ten pierwszy już zadebiutował na Silverstone, natomiast Xavi Vierge dostał ofertę, którą odrzucił. Wygranym tej sytuacji był Dixon, zbierając dużo doświadczenia na Silverstone. Wyścig opuścił jednak z dużym niedosytem przez problemy z oponami. Brytyjczyk przyjechał na metę na ostatnim miejscu aż pięćdziesiąt sekund za zwycięzcą, którym był Fabio Quartararo.
Dixon nie był pierwszym zawodnikiem, który miał problemy w zrozumieniu specyfikacji Morbidellego. Cal Crutchlow zmagał się z podobnymi kłopotami podczas podwójnego weekendu w Austrii. Oba wyścigi Cal zakończył na odległej, siedemnastej lokacie. Vierge wziął pod uwagę problemy, z jakimi borykali się jego koledzy i zdecydował się na odrzucenia oferty Petronasa, co oznaczało, pozostanie na swojej maszynie w Moto2. Hiszpan w ten sposób strzelił sobie w kolano, gdyż podobnej okazji może już nie być. W międzyczasie Yamaha potwierdziła, że Crutchlow ponownie zasiądzie na fabrycznym motocyklu japońskiego producenta, co bardzo szeroko otwiera drzwi dla Jake’a Dixona.
Szef Yamahy ostatnio zabrał głos w sprawie zawirowań z obsadą kierowców oraz nagłym opuszczeniem Petronasa i toru Sepang od sponsorowania. Lin Jarvis potwierdził, że Franco Morbidelli awansuje do fabrycznej ekipy, począwszy od rundy w Misano aż do końca 2022 roku. Miejsce Włocha zajmie inny reprezentant z Półwyspu Apenińskiego, wracający po rocznej rozłące z MotoGP, Andrea Dovizioso. W padoku można usłyszeć głosy, że nowym sponsorem tytularnym ówczesnego SRT ma być firma WithU, a Dovi ma otrzymać fabryczny motocykl. Uważa się, że kolegą Andrei będzie Darryn Binder, który ma przenieść się z Moto3 bezpośrednio do MotoGP. Przyszłość Xaviego Vierge’a jest bardzo niepewna, ponieważ ma tak naprawdę tylko dwie opcje do wyboru. Jedną z nich powrót do ekipy Intact GP, drugą przejście do Superbike’ów z Hondą.
foto. materiały prasowe serii