Redaktor | Fotograf

W stosunku do stycznia 2020 roku sprzedano aż o 30 procent aut więcej, co dla Volvo jest bardzo dobrą infromacją.

Volvo jest jednym z producentów, którzy choć nie mają w ofercie wielu modeli, osiągają bardzo dobrą sprzedaż. Dzieje się to głównie dlatego, że są one oferowane w popularnych segmentach. Największą część oferty szwedzkiego producenta stanowią oczywiście SUVy. Modele XC40, XC60 oraz XC90 stanowiły aż 71 procent sprzedanych aut, co udowadnia, że obecnie ten segment to żyła złota.

Volvo

Obecnym trendem są również samochody hybrydowe i elektryczne. I w przypadku Volvo znajduje to odbicie na sprzedaży. Niemal co czwarty sprzedany przez Szwedów samochód jest hybrydą typu plug-in lub elektryczny. Jest to niemal dwukrotny wzrost w stosunku do 2020 roku. Ten stosunek powinien tylko rosnąć, ponieważ Volvo inwestuje w rozwój technologii hybrydowych i elektrycznych, więc pojawiają się one w każdym nowym modelu.

Volvo

Najważniejszym i najchętniej kupowanym modelem szwedzkiego producenta okazał się nowy XC40, który sprzedał się w ilości aż 17 770 sztuk, co stanowi niemal 30% całej sprzedaży, która wyniosła łącznie 59 588 sprzedanych egzemplarzy. Hitem okazało się również XC60, którego sprzedało się nieco ponad 17 tysięcy sztuk. Te dwa modele odpowiadały więc za 58% całej sprzedaży Volvo. Najważniejszym rynkiem okazała się oczywiście Europa, gdzie sprzedano niemal 25 tysiący sztuk nowych samochodów. Jednak to nie tu zanotowany został największy wzrost w sprzedaży, a w Chinach, gdzie wyniósł on aż 91% w stosunku do 2020 roku. W 2021 sprzedano tam 19 tysięcy aut w stosunku do 10 tysięcy w poprzednim.

Znaczne wzrosty sprzedaży pokazują, że marka dobrze poradziła sobie w tym trudnym okresie. Zwłaszcza sprzedaż na rynku chińskim znacznie wzrosła, co pokazuje, że ten region może być dla producenta kluczowy w przyszłości. Volvo nie zatrzymuje się i prawdopodobnie niedługo zaprezentuje kolejne modele, dostępne zarówno w wersjach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Z pewnością pomoże to jeszcze zwiększyć sprzedaż.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *