Redaktor | Fotograf

Porsche 911 to model od zawsze kojarzący się z czysto spalinowymi doznaniami. Jego cechą charakterystyczną jest w końcu 3-litrowy bokser. Czasy się zmieniają i Niemcy zakończyli już testy wersji z dodatkowym napędem elektrycznym. Hybrydowe Porsche 911 zadebiutuje już 28 maja i przyniesie duże zmiany.

Porsche 911 to bez wątpienia ikona spalinowej motoryzacji. Wiedzą o tym zarówno fani, jak i sam producent, który co chwila rozpieszcza nas kolejnymi ciekawymi iteracjami modelu. Czasy się jednak zmieniają i nawet tak bezkompromisowe auto doczeka się odmiany z dodatkowym napędem elektrycznym. Ta trafi na rynek już za nieco ponad dwa tygodnie. Zakres zmian będzie ogromny, a hybrydowe Porsche 911 ma być nowym otwarciem w historii modelu.

O nowej wersji “dziewięćset jedenastki” z napędem hybrydowym mówiło się już od wielu lat. Samo Porsche testowało różnego rodzaju prototypy zarówno na ulicach miast, jak i na Nurburgringu. Oznacza to, że auto ma być świetne nie tylko na co dzień, ale da sobie radę również podczas Track Daya. W fazie testowej, inżynierowie i kierowcy testowej Porsche pokonali prototypami odmian hybrydowych około 5 milionów kilometrów. Model radzi sobie nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach pustyni lub niskich temperatur.

Testowanie i dostrajanie na północnej pętli toru Nürburgring zawsze ma szczególne znaczenie podczas opracowywania 911. W trakcie wyczynowych testów ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, pokonał nowym wariantem okrążenie legendarnego „Ringu” w czasie 7:16,934 min, czyli o 8,7 sekundy szybciej niż odpowiadającym mu poprzednikiem. Chodzi tutaj o model 911 Carrera S, który posiadał silnik 3.0 B6 o mocy 450 koni mechanicznych. Producent zapewnia, że hybrydowe Porsche 911 wyróżni się wyższą mocą, wyższą przyczepnością i tylko niewiele wyższą masą. Układ hybrydowy będzie więc nastawiony na lepsze osiągi niż obniżenie emisji spalin. Podobnie było w przypadku Porsche 918 Spyder. Światowa premiera nowego Porsche 911 będzie transmitowana 28 maja od godziny 15:00 (CEST) w Newsroomie Porsche

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *