Redaktor | Fotograf

Niespełna dwa miesiące po premierze Audi A3 po liftingu, producent dokłada do gamy kolejne warianty silnikowe. Początkowa oferta nie była zbyt spektakularna, a klienci mieli ograniczony wybór. Teraz będzie pod tym względem znacznie lepiej, a w ofercie pojawią się również mocne odmiany.

Audi A3 po liftingu pojawiło się na rynku niespełna dwa miesiące temu. Początkowa oferta była mocno ograniczona. Klienci mogli wybierać jedynie spośród dwóch wariantów: 35 TFSI oraz 35 TDI. W pierwszym przypadku otrzymywali jednostkę 1.5 TFSI, natomiast w drugim 2.0 TDI. W obu wersjach moc maksymalna wynosiła 150 koni mechanicznych. Teraz do gamy dołączają kolejne odmiany, które poszerzą ofertę i ułatwią wybór klientom, którzy szukają czegoś innego. Będzie to między innymi słabszy diesel, a także benzyna o mniejszej pojemności.

Jeśli chodzi o typowe dla Audi oznaczenia, klienci otrzymają do dyspozycji następujące warianty:

  • 30 TFSI – moc maksymalna 116 koni mechanicznych, 6-biegowa skrzynia manualna lub S Tronic
  • 30 TDI – moc maksymalna 116 koni mechanicznych, 6-biegowa skrzynia manualna
  • 35 TFSI – moc maksymalna 150 koni mechanicznych, 6-biegowa skrzynia manualna

Wcześniej klienci mogli wybierać spośród odmiany 35 TDI oraz 35 TFSI ze skrzyniami S Tronic. Nowe silniki dostępne są zarówno w wersji Sportback, jak i Sedan. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in oraz wersja 40 TFSI quattro na początku przyszłego roku. Ta ostatnia będzie prawdopodobnie najbardziej emocjonującą odmianą standardowego A3. W gamie pojawią się oczywiście również Audi S3 i RS3.

Audi A3 po liftingu zyskało jeszcze bardziej dynamiczny i emocjonujący wygląd, który idealnie podkreśla jego charakter. Sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe ma nowy design – została zauważalnie spłaszczona i poszerzona. Dominuje w przedniej części nadwozia i wspólnie z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza wyraźnie akcentuje sportowy styl kompaktowych modeli Audi. Wloty powietrza łączy charakterystyczny przedni spojler, który sprawia, że A3 wydaje się niższe. Z tyłu sportową naturę uwydatnia nowy zderzak z wyrazistym dyfuzorem. 

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *