Redaktor | Fotograf

Volkswagen California jest bez wątpienia synonimem campera. Najnowsza generacja modelu debiutuje, przynosząc wiele nowości. W gamie pojawi się hybryda plug-in, a podróżujący mają otrzymać wiele nowych rozwiązań, a przede wszystkim więcej miejsca w środku.

Rynek camperów jest obecnie bardzo konkurencyjny. Ma to związek przede wszystkim z ich popularnością, ponieważ ludzie cenią sobie poczucie wolności i możliwość wypoczynku w dowolnym miejscu. Jednym z najpopularniejszych modeli w segmencie jest Volkswagen California. Na rynek trafia właśnie nowa generacja modelu, która przynosi wiele nowości zarówno pod względem praktycznym, jak i technicznym. Podróżni będą mieli możliwość skorzystania z nowych rozwiązań, a także większej przestrzeni. Pod maską znajdziemy teraz między innymi hybrydę plug-in. W gamie pojawią się odmiany Beach, Beach Tour, Beach Camper, Coast i Ocean.

Nowe rozwiązania praktyczne mają maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń. Wszystkie wersje Nowej Californii mają unoszony dach z oknem z przodu, a także okna boczne z moskitierami. Standardem są teraz przesuwne drzwi zarówno z lewej, jak i z prawej strony. Nowy Volkswagen California bazuje na obecnej generacji Multivana w długiej wersji nadwozia. Długość kampera wynosi 5173 mm (poprzednik: 4904 mm); szerokość bez lusterek zewnętrznych to 1941 mm (poprzednik: 1904 mm). Wysokość, wynosząca 1990 mm z opuszczonym dachem, jest identyczna jak w poprzedniku, co oznacza, że ponownie California bez problemu wjedzie na parkingi wielopoziomowe. Długi rozstaw osi wynoszący 3124 mm zapewnia jeszcze więcej miejsca na pokładzie niż w poprzedniku.

Zastosowanie platformy MQB pozwoliło na wdrożenie nowoczesnych systemów asystujących kierowcy, a także gamy silnikowej składającej się nie tylko z tradycyjnych jednostek, ale także tych wspomaganych prądem. Po raz pierwszy klienci będą mogli wybrać hybrydę plug-in. Rozwija ona moc 245 koni mechanicznych, a napęd trafia na cztery koła. Osoby szukające bardziej konwencjonalnych rozwiązań mogą wybierać spośród silnika 2.0 TSI o mocy 204 koni oraz 2.0 TDI o mocy 150 koni. W obu przypadkach napęd trafia jedynie na przód.

Volkswagen California będzie dostępny w pięciu odmianach:

  • California Beach – podstawowa, 6-osobowa odmiana z ręcznie podnoszonym dachem i miejscem do spania dla dwóch osób.
  • California Beach Tour – 5-osobowa odmiana z miejscem do spania dla czterech osób. Posiada również bogatsze wyposażenie standardowe (obracane i regulowane na wysokość fotele kierowcy i pasażera z przodu, dwa ergonomiczne składane krzesła w pokrywie bagażnika, oświetlenie w unoszonym dachu (w tym lampa na „gęsiej szyi” i 45-watowe porty USB), przesuwane okna w lewych i prawych drzwiach przesuwnych oraz zupełnie nową jednostkę sterującą kampera (ekran) w słupku C po stronie pasażera z przodu)
  • California Beach Camper – wyróżnia się homologacją jako samochód specjalny kempingowy. Jest ona pięciomiejscowa, ale jest również wyposażona w niezwykle kompaktową mini-kuchnię i złącze zasilania 230 V. Kuchnia z jednopalnikową kuchenką gazową, szufladą na sztućce i dodatkowym schowkiem, znajduje się w module zamontowanym na stałe w przestrzeni ładunkowej.
  • California Coast – również posiada homologację samochodu specjalnego kempingowego. Jest ona czteromiejscowa, z miejscem do spania dla wszystkich podróżnych. Fotel kierowcy z regulacją wysokości można teraz również całkowicie obrócić o 180 stopni, i stworzono miejsce na lodówkę, która otwiera się do przodu jako szuflada, podobnie jak w modelu Grand California.
  • California Ocean – flagowa odmiana jest wyposażona w liczne dodatkowe standardowe detale. Obejmują one ekskluzywną tkaninę siedzeń Mélange Raven wykonaną z materiału pochodzącego z recyklingu (na oparciach przednich siedzeń wyhaftowany jest napis California), ogrzewanie foteli kierowcy i pasażera z przodu, dodatkowe ogrzewanie powietrza, duży schowek dachowy nad bagażnikiem i oświetlenie otoczenia w aneksie kuchennym. 28-litrowy zbiornik świeżej wody w modelach Coast i Ocean jest teraz o pięć litrów większy w porównaniu do poprzednika. Obie wersje mają także praktyczny zewnętrzny składany stolik (który może być również używany wewnątrz i jako przedłużenie blatu roboczego) oraz dodatkowe gniazdo 230 V na zewnątrz do elektrycznej płyty grzewczej.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *