Po wzbudzeniu sporego zainteresowania na rynku, czeski producent postanawia zaproponować klientom usportowioną wersję największego, elektrycznego modelu marki. Enyaq RS oferuje nie tylko ciekawszy design, ale również większą moc i lepsze osiągi.
Produkowany od 2020 roku elektryczny model Skody wzbudza spore zainteresowanie na rynku aut. Samochód powstał na modułowej platformie MEB Volkswagena, na której skonstruowano także bliźniaczy model ID.4. Auto wyróżnia się masywną sylwetką, a przede wszystkim sporych rozmiarów imitacją atrapy chłodnicy, która korzysta z imponujących podświetleń w topowych wersjach modelu. Enyaq zaprojektowany został z myślą sprzedaży na dwóch rynkach – Europa i Chiny. Jak dowiedzieliśmy się z najnowszych informacji prasowych do gamy dołączy również opisywana wersja RS, która będzie czeskim odzwierciedleniem ID.4 w odmianie GTX.
Dlaczego odzwierciedleniem? Enyaq w topowej odmianie otrzyma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy prawie 300 koni mechanicznych. Pozwoli to na rozpędzenie auta do pierwszej “setki” w czasie 6,5 sekundy, a maksymalna prędkość jaką osiągniemy zostanie ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Akumulator o pojemności 82 kWh pozwoli na ładowanie z mocą do 135 kW. Dzięki temu ładowanie z 10 do 80 procent zajmie mniej niż 40 minut. Do standardowych trybów jazdy Eco, Normal, Comfort oraz Sport dołączy opcjonalny Traction. Skoda twierdzi, że oferuje on stały napęd na wszystkie koła przy prędkości do 20 km/h.
Dostępny również w Skodzie Octavii RS lakier Mamba Green sprawia, że elektryczny SUV wygląda dość odważnie jak na auto tej marki. Standardowe 20-calowe oraz opcjonalne 21-calowe obręcze aero sprawiają, że czeski producent coraz bardziej zbliża się do konceptów z przeszłości i robi coraz bardziej ekscytujące auta. W Enyaq znajdziemy oczywiście masę rozwiązań ze spalinowych modeli Skody. Są to między innymi matrycowe reflektory oraz tylny pas podobny do tego który znajdziemy w Kodiaq RS oraz Octavia RS. Z zewnątrz znajdziemy kilka czarnych akcentów, które wyglądają świetnie w połączeniu z zielonym znaczkiem RS umieszczonym na przednich błotnikach. Więcej zmian możemy zobaczyć na poniższych grafikach.
Skoda urozmaiciła również wnętrze. Tutaj główne skrzypce grają świetnie wyglądające fotele z wyższym trzymaniem bocznym oraz zintegrowanym zagłówkiem. Zielone przeszycia całego wnętrza nadają świetny kontrast i pasują do charakteru auta. Enyaq RS trafi do sprzedaży w przyszłym roku kontynuując sukces modelu. Od rozpoczęcia produkcji, czyli od 2020 roku sprzedano bowiem 100,000 sztuk czeskiego “elektryka”.
Foto. materiały prasowe
Comments