Rossi: ,,Inżynierowie Yamahy słuchają zawodników, ale mają ich w nosie”

Valentino Rossi wbija szpilę inżynierom Yamahy. Włoch twierdzi, że robią oni samowolkę, jeśli chodzi o konstrukcję motocykla.

Yamaha w 2020 roku zgarnęła najwięcej zwycięstw ze wszyskich producentów w stawce. Duet Petronasa zebrał aż sześć wygranych, a Maverick Vinales dołożył siódmą wiktorię. Problem jest taki, że Franco Morbidelli jeździł na maszynie w “specyfikacji A”. Oznacza to, że był to motocykl z 2019 roku, do którego dołożono kilka drobnych poprawek. Nie zmienia to faktu, że zeszłorocznym motocyklem zdołał wywalczyć wicemistrzostwo i być tylko za Joanem Mirem. Vinales skończył sezon na szóstym miejscu, a Fabio Quartararo, prowadząc przez większość roku spadł dopiero na ósmą lokatę. Valentino Rossi zaś skończył zaledwie piętnasty.

Rossi, Vinales i Quartararo w swoich tegorocznych maszynach mieli niedostatek mocy, co przekładało się na przyczepność tyłu oraz brak regularności. Zawodnicy wypowiadali się krytycznie wobec motocyklu, jaki im dano. Zapytano “Doktora”, czy będzie się angażował w rozwój M1 w 2021 mimo przejścia do Petronasa. Włoch przyznał, że on sam nie wie czy w tym roku był potrzebny. Wbił też szpilkę w inżynierów, bo jak twierdzi, to oni byli głównym problemem.

Rossi

Myślę, że będę w to zaangażowany jak w tym roku, więc to niewiele się zmienia. Musimy zrozumieć, czy w tym roku byłem bardzo zaangażowany, czy nie. Nie wiem. Z całą powagą, ale jedyne, co mogę zrobić, to oddać całe swoje doświadczenie i spróbować powiedzieć, czego potrzebujemy. Mamy mniej więcej podobne problemy od dłuższego czasu, więc myślę, że w przyszłym roku niewiele się zmieni. Myślę, że tak czy inaczej inżynierowie słyszą komentarze zawodników, ale ostatecznie mają to w nosie. Oni sami myślą, co chcą robić.

Valentino Rossi, Monster Energy Yamaha

Fabio Quartararo i Maverick Vinales podtrzymują opinię Włocha i twierdzą, że zeszłoroczna maszyna była o niebo lepsza niż tegoroczna. Rossi przyznał, że róźnica jest niewielka między tym rokiem, a poprzednim, ale też uważa, iż największym czynnikiem wpływającym na formę Morbidellego był rozwój 26-latka jako zawodnika. Rossi, Quartararo i Vinales będą mieli w przyszłym sezonie do dyspozycji nowy motocykl, a Morbidelli “specyfikację A” motocykla tegorocznego.

Rossi Morbidelli

fot. materiały prasowe zespołów