Niedzielny wyścig podczas pierwszego weekendu DTM na torze Lausitzring bez wątpienia należał do wyjątkowych
Po serii nudniejszych rund seria DTM w końcu zaserwowała nam wyśmienite ściganie. Po trzech z rzędu zwycięstwach Muellera passa kierowcy Audi z numerem 11 wreszcie została przerwana. Tegoroczny obrońca tytułu mistrzowskiego zdołał odnieść swoją pierwszą wygraną w sezonie (po utracie zwycięstwa na Spa w związku ze złamaniem przepisów), ale cóż to był za finisz! Ścigający Rasta Nico Mueller przekroczył linię mety jedynie 0,089 za liderem, co jak się okazuje jest rekordem jeśli chodzi o współczesną erę DTM od czasów wskrzeszenia serii w 2000 roku.
![Moment gorącego finiszu DTM](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/image-6-1024x576.png)
Obaj panowie po tak emocjonującym wyścigu mieli oczywiście sporo do powiedzenia. Zacznijmy jednak od obecnego lidera klasyfikacji generalnej, Nico Muellera.
Zostało mi tylko jedno okrążenie z DRS na ostatnie trzy okrążenia wyścigu. Nie byłem więc w 100% pewien, czy już użyłem go, kiedy wyjeżdżałem z ostatniego zakrętu na przedostatnim okrążeniu. Pomyślałem jednak, że mądrze będzie spróbować zachować drugą szansę i nie pojechałem na całość w pierwszym zakręcie. Rene wypchnął mnie trochę na ziemię przy wyjściu, kiedy próbowałem się wbić, co było całkowicie normalne. Po prostu nie byłem wystarczająco blisko niego na wyjeździe i naniosłem g***o na opony. Mam na myśli to, że tutaj w ten weekend, zwłaszcza w czasie pandemii, jest dużo kurzu, a jeśli tam wpadniesz, pełne oczyszczenie opon zajmie Ci trzy lub cztery zakręty. Zapłaciłem za to cenę
Nico Mueller
Błędy zdarzają się każdemu, nawet najlepszym, o czym zresztą przekonał się również rywal Muellera, Rene Rast w czasie ostatniego wyścigu na Spa. Nico jednakże miał jeszcze szansę na wyratowanie się z tej sytuacji, oraz walkę o zwycięstwo.
Wiedziałem, że w końcu moją jedyną realną szansą będzie prześcignięcie go przed metą z moim ostatnim DRS’em i Push-to Pass’em, ale to nie do końca wyszło. Straciłem po prostu zbyt dużo kiedy przejechałem przez ziemię, to wszystko
Nico Mueller
![DTM Mueller](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/dtm-1-1024x572.png)
Patrząc na ich rywalizację aż się na usta cisnęło pytanie, dlaczego Mueller nie wykonał divebomba, czyli ostrego dohamowania z wciskaniem po wewnętrznej. Nico rozważał ten manewr, jednakże ostatecznie zrezygnował z jego wykonania. Powód był bardzo prosty i oczywisty.
Może to byłby lepszy pomysł, aby spróbować zanurkować w pierwszym zakręcie, ale kiedy jesteście kolegami z drużyny i jedziecie dla tej samej marki, nie jest to takie samo ryzyko, jakie podejmujesz. Zdecydowałem się spróbować wykonać sprytny ruch bez ryzyka zakończenia wyścigu u nas obu. Na finiszu był trochę z przodu, a mały szczegół znowu zrobił różnicę
Nico Mueller
A jak wyglądały próby ataku obecnego lidera klasyfikacji kierowców w oczach obrońcy tytułu mistrzowskiego, a zarazem zwycięscy ostatniego wyścigu, Rene Rasta?
Wiedziałem, że Nico się zbliży, ponieważ opóźnił hamowanie, a zawsze sprawdzałem, gdzie jest na torze. Na ostatnich dwóch kółkach zbliżał się coraz bardziej. Spodziewałem się, że wyścig będzie krótszy o okrążenie, więc byłem trochę zaskoczony, że musimy jechać o jedno kółko dłużej niż wyliczyłem. Oczywiście DRS i push-to-pass mają duży wpływ. Ale nie byłem pewien, czy Nico zostawił jeszcze Push to Pass i DRS
Rene Rast
To dało nutkę niepewności do całej rywalizacji, co ostatecznie przerodziło się w emocjonujący pojedynek.
Zasadniczo starałem się bronić tak dobrze, jak tylko mogłem, i starałem się uzyskać dobry rozpęd z ostatniego zakrętu, mając nadzieję, że nie zostało mu użyć DRS i Push to Pass. To wystarczyło
Rene Rast
![Rene](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/dtm-1024x576.jpg)
Zwycięstwem w niedzielnym wyścigu na Lausitzringu, Rast wspiął się na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców, odrabiając tym samym straty do Muellera. Obrońcy tytułu mistrzowskiego brakuje tym samym 39 punktów do prowadzącego obecnie w tabeli Szwajcara, który pochwalić się może równą setką zdobytych oczek w tym sezonie.
Foto: @DTM
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments