Grand Prix

Powrót na ikonę motorsportu – zapowiedź Grand Prix Eifelu

Po 7 latach kierowcy wracają na legendarny tor Nurburgring! Poprzednie Grand Prix na tym torze odbyło się w 2013 roku, a wygrał je Sebastian Vettel.

Podstawowe informacje o Grand Prix:

Nazwa toru: Nurburgring
Długość toru: 5.148 km
Liczba okrążeń Grand Prix: 60
Ostatni zwycięzca: Sebastian Vettel (Red Bull)
Rekord toru (wyścig): 1:29.648, Michael Schumacher (Ferrari, 2004)
Rekord toru (kwalifikacje): 1:28.351, Michael Schumacher (Ferrari, 2004)

Pandemia wymusiła wiele ważnych decyzji dotyczących kalendarza na Liberty Media. Jedną z nich było przeprowadzenie Grand Prix na Nurburgringu, gdzie Formuła 1 nie ścigała się 7 lat. Z tego powodu ciężko prognozować jakiekolwiek wyniki i to jak bolidy zaadaptują się na historycznej pętli będziemy mogli zobaczyć po niezwykle kluczowych, piątkowych treningach. Kolejnym znakiem zapytania jest zdolność do walki koło w koło obecnych bolidach na dość wąskim i pełnym zakrętów torze. Jest duża szansa, że będziemy świadkami procesji, więc kwalifikacje mogą mieć ogromne znaczenie.

Rzeczą która z pewnością rozgrzeje chłodną atmosferę panującą na torze w miejscowości Nurburg to rywalizacja w klasyfikacji konstruktorów. Trzeci McLaren ma zaledwie dwa punkty przewagi nad ekipą Racing Point, a Renault czai się na piątej pozycji z siedmioma oczkami do konstruktora z Woking. Sezon wchodzi w decydującą fazę, jako że przed nami jedenasta runda z zaledwie siedemnastu. Znamy już układ sił i przed nami pierwsza od lat zaciekła walka o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Inaczej prezentuje się sytuacja wśród kierowców. Valtteri Bottas pomimo wygranej w Rosji wciąż traci aż 44 punkty do swojego zespołowego kolegi, a ja osobiście nie wierzę w Valtteriego 3.0, 4.0, 5.0 i tak można by wymieniać w nieskończoność. Finowi zwyczajnie brakuje tempa, aby wyprzedzić sześciokrotnego mistrza w walce o tytuł.

Napływ nowej krwi

Przed nami treningowe występy dwóch niezwykle utalentowanych kierowców akademii Ferrari. W bolidzie Haasa FP1 przejedzie Callum Ilott, czyli wicelider klasyfikacji generalnej F2. Za to na torze, gdzie najszybsze okrążenie w wyścigu i kwalifikacjach należy do Michaela Schumachera w barwach Alfy Romeo wystartuje jego syn. Mick Schumacher przewodzi w F2 i udowodnił, że warto wziąć go pod uwagę w kontekście miejsca w F1.

Poprawki

Nareszcie obaj kierowcy Racing Point otrzymali pełen pakiet poprawek. Sergio Perez pokazał się z bardzo dobrej strony w Rosji i bez niego, więc możemy spodziewać się dobrego wyniku Meksykanina w Niemczech.

Nowe elementy ma również Ferrari. Stajnia z Maranello przywiozła nowe poprawki do podłogi oraz sekcji bocznych. Przygotowali również dwie specyfikacje przedniego skrzydła. Jedna z nich była nowością w Sochi. Dwa pełne zestawy ma również McLaren. Brytyjczycy przywieźli przednie skrzydło w stylu Mercedesa używane wcześniej w Rosji oraz to, którego używali podczas sezonu.

Jeden z najzimniejszych weekendów w historii F1

Przed nami jedno z najzimniejszych Grand Prix. Najwyższa temperatura będzie w okolicach niecałych 10 stopni Celsjusza. Nie zapowiadają się żadne ulewy, lecz dziś w nocy padało więc tor podczas pierwszych treningów z pewnością będzie wilgotny. Prognozuje się również przelotne opady deszczu w piątek oraz niedzielę.

Rozkład jazdy

Grand Prix

Foto. materiały prasowe F1