Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Współpraca pomiędzy Toyota a Suzuki, zwłaszcza na rynku europejskim i indyjskim, zdecydowanie wzmocniła obecność obu producentów. Partnerstwo to obejmowało dzielenie się modelami i platformami, z przykładami, takimi jak RAV4, sprzedawany w Europie jako Suzuki Across. Niemniej jednak okazuje się, że nie wszystkie modele będą podlegać tej wspólnej strategii.

Najnowsze raporty sugerują, że plany Toyoty dotyczące wprowadzenia własnych wersji modeli Suzuki Jimny i Swift napotkały na przeszkody. Mimo że obie firmy skutecznie współpracowały przy innych modelach, Suzuki wykazuje opór w kwestii dzielenia się tymi konkretnymi modelami. Ten opór wynika z perspektywy marki na temat integralnej roli, jaką odgrywają Jimny i Swift w DNA firmy. Obawia się, że dzielenie się tymi modelami z Toyota może zatrzeć ich ikoniczny status, jeśli zostaną oznaczone logo Toyoty.

Nie będzie Toyoty Jimny! Suzuki nie wyraża zgody na małe 4x4

Przedstawiciel Suzuki porównał tę sytuację do próby zmuszenia Toyoty do inżynierii modelu Land Cruiser. Podkreślił, że modele będące sercem marki nie są przeznaczone do dzielenia się, a obie firmy szanują tę zasadę, co wskazuje, że niektóre nazwy modeli mają szczególne znaczenie dla obu marek. Insiderzey w Suzuki ujawnili, że Toyota wyraziła silne zainteresowanie “inżynierią logo” dla modelu Jimny, widząc go jako bardziej dostępną alternatywę 4×4 do swoich większych i droższych crossoverów oraz SUV-ów. Pomimo niedawnego spadku sprzedaży Jimny, Suzuki wydaje się stanowcze w decyzji, by nie dzielić się modelem z Toyota tylko w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży.

Podobnie Swift został uznany za niemożliwy do współpracy. Nawet jeśli Toyota wyraziła zainteresowanie nabyciem tego hatchbacka, Suzuki argumentuje, że modele stanowiące integralną część tożsamości marki nie powinny być udostępniane. To podkreśla znaczenie zachowania unikalnej tożsamości i charakteru pewnych modeli, które definiują wizerunek marki Suzuki.

Nie będzie Toyoty Jimny! Suzuki nie wyraża zgody na małe 4x4

Mimo że wspólne projekty i dzielenie się platformami okazały się korzystne dla obu producentów na różnych rynkach, najnowsze wydarzenia podkreślają strategiczne decyzje i rozważania, jakie każda firma podejmuje w odniesieniu do swoich ikonicznych modeli. W miarę ewolucji przemysłu motoryzacyjnego, partnerstwa i współpraca będą prawdopodobnie odgrywać kluczową rolę w radzeniu sobie z wyzwaniami i możliwościami wynikającymi ze zmieniających się dynamicznie trendów rynkowych i preferencji konsumentów.

Foto. materiały prasowe

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *