Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Mercedes-Benz kontynuuje testy EQG. Nowy elektryk ma być sporym kamieniem milowym dla Mercedesa i pierwszy w pełni elektrycznym autem terenowym niemieckiej marki. Czy elektryczna klasa G zadebiutuje jeszcze przed końcem tego roku?

O pojawieniu się elektrycznej klasy G mówi się już od paru lat. Widzieliśmy już nawet koncept, który nosił nazwę EQG, ale cały czas było bardzo mało informacji na temat auta. Teraz jednak możemy zobaczyć samochód podczas testów drogowych, a to już znak, że premiera kultowego modelu w wersji czysto elektrycznej jest coraz bliżej.

Mercedes EQG podczas testów - czas na elektryczną klasę G

Testy drogowe EQG

Maskowanie zasłania przednią atrapę chłodnicy oraz inne detale stylistyczne, ale nie ukryje charakterystycznego, kanciastego designu klasy G, który stał się znakiem rozpoznawczym tego modelu od samego początku. Elektryfikowana wersja G klasy czerpie inspirację z koncepcyjnego modelu EQG, który został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Monachium w 2021 roku. Nie spodziewamy się, że wersja produkcyjna będzie znacznie odbiegać od ogólnego stylu tego konceptu, bo byłoby to wbrew polityce marki.

Wideo nie pokazuje wnętrza kabiny, ale jeśli koncepcja jest jakimś wskazaniem, wnętrze będzie identyczne jak w obecnie produkowanej wersji klasy G. Wnętrze cechuje się dwoma 12,3-calowymi ekranami, które pełnią funkcję cyfrowego zestawu wskaźników oraz systemu infotainment. EQG zachowa konstrukcję nośną na ramie, charakterystyczną dla tego modelu, z czterema silnikami elektrycznymi napędzającymi poszczególne koła. Nie znamy jeszcze mocy tej jednostki napędowej, ale szacuje się, że wyniesie ona od 600 do 670 koni mechanicznych. Nie jest także jasne, jaka pojemność będzie miała bateria zasilająca pojazd, jednak plotki sugerują, że model ten będzie miał zasięg do 500 kilometrów.

Mercedes EQG podczas testów - czas na elektryczną klasę G

Nowa technologia elektryczna

Mercedes będzie stosować nową technologię zwiększającą zasięg opracowaną przez Sila Nanotechnologies, o której pisaliśmy w naszym artykule. Nowy materiał baterii, nazwany Titan Silicon, obiecuje wzrost zasięgu o 20 procent, jednocześnie poprawiając prędkość ładowania. Sila zamierza zasilac swoją technologią baterie w milionie elektrycznych samochodów do 2028 roku. Nowy EQG powinien ujawnić swoje pełne kształty jeszcze przed końcem roku. Mercedes planuje również wprowadzenie odświeżonej wersji benzynowej klasy G, z którym elektryczny model prawdopodobnie będzie dzielił niektóre nowe elementy stylizacyjne zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Co sądzicie o elektryfikacji gamy Mercedesa?

Źródło: walkoARTvideos

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *