Manhart RQ800, czyli spektakularna wersja Audi RS Q8 o mocy 818 koni

Manhart tym razem zabrał się za Audi. Po licznych pakietach zaoferowanych dla aut innych niemieckich producentów, przyszła kolej na Ingolstadt. Chodzi o nie byle jaki model, bo o RS Q8, czyli flagowego SUVa Audi. Propozycja tuningowa Manharta, czyli RQ800, rozwija 818 koni mechanicznych i wygląda naprawdę spektakularnie. Ponadto, typowo dla siebie, tuner wprowadził sporo zabiegów stylistycznych i technicznych.

Manhart w ostatnim czasie prezentuje dość sporo pakietów tuningowych. Oczywiście, w znacznej większości dotyczą one niemieckich producentów, jednak zdarzają się wyjątki, takie jak Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. W tym przypadku chodzi jednak o Audi, a konkretniej model RS Q8, czyli flagowego SUVa producenta z Ingolstadt. Manhart postarał się zarówno o modyfikacje stylistyczne, jak i techniczne. Nie są one zbyt subtelne, ponieważ RQ800 legitymuje się mocą na poziomie ponad 800 koni i zdecydowanie rzuca się w oczy.

Manhart RQ800, czyli spektakularna wersja Audi RS Q8 o mocy 818 koni

Zacznijmy jednak od tego drugiego aspektu. Tym razem, w przeciwieństwie do większości swoich pakietów, stylistyka nie opiera się jedynie na dodatkowych, złotych naklejkach. W przypadku RQ800, Manhart zdecydował się na czerwone dodatki, które lepiej podkreślają charakter tego samochodu, kontrastując z czarnym lakierem. Koła Classic Line mają aż 24 cale, a z tyłu ich rozmiar to 355/25. We wnętrzu nie zaszły praktycznie żadne zmiany, poza nowymi dywanikami.

Manhart RQ800, czyli spektakularna wersja Audi RS Q8 o mocy 818 koni

Znacznie ciekawiej jest jednak pod maską. RQ800, nie rozwija jednak 800 koni, a nieco więcej. Dzięki modyfikacjom obejmującym większe turbosprężarki i intercooler, zmianę oprogramowania silnika, a także układ wydechowy, moc maksymalna to aż 818 koni mechanicznych. Moment obrotowy także robi wrażenie, ponieważ wynosi 1050 niutonometrów. Manhart nieco wzmocnił skrzynie, aby wytrzymała większe obciążenie. Pod względem zawieszenia, tuner daje nam wybór. Możemy zmienić je jedynie pod względem oprogramowania, lub zmienić drążki sterownicze. Niestety, tuner nie zdradza, jak zmieniły się osiągi SUVa po tuningu. Przyrost powinien być jednak znaczny, patrząc na to, że moc wzrosła o 200 koni.

Foto. materiały prasowe producenta