Lotus Eletre

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Elektryczna rewolucja motoryzacji jest już teraźniejszością. Również Lotus postanowił pójść za “duchem czasu”, prezentując SUVa Eletre.

Długo zapowiadany przez brytyjską markę SUV ujrzał światło dzienne. Lotus Eletre wyznacza nowy kierunek producenta znanego dotychczas z Formuły 1 oraz produkcji lekkich samochodów sportowych. Pojazd ten jeszcze przed swoją premierą wywoływał spore kontrowersje i to nie bez przyczyny. Ciężko tutaj bowiem szukać ducha myśli technicznej założyciela marki, legendarnego Colina Chapmana. “Simplify and add lightness”, jego najpopularniejszy cytat, nie ma praktycznie żadnego odzwierciedlenia w elektrycznych SUV’ach. Czy zatem Lotus Eletre ma szansę na sukces, będąc przy tym pełnoprawnym przedstawicielem marki?

Lotus Eletre

Eletre, nasz Hyper-SUV, to nowy samochód wyczynowy kultowej marki samochodów sportowych, który spodoba się niezależnym i żądnym przygód entuzjastom jazdy – tym, którzy kochają dreszczyk emocji podczas prowadzenia. Jest to wyjątkowe połączenie pięknego designu, wyjątkowej dynamiki wydajności i codziennej użyteczności dla tych, którzy odważą się wyjść poza konwencjonalne rozwiązania. Model wyznacza punkt zwrotny dla naszej firmy i marki.

Qingfeng Feng, dyrektor generalny Group Lotus

Lotus Eletre napędzać będą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 600 koni mechanicznych. Pozwalać to ma na przyspieszenie do setki poniżej trzech sekund i rozpędzenie się do maksymalnej prędkości 260km/h. Bateria o pojemności ponad 100 kWh zapewni z kolei zasięg WLTP do 600 kilometrów. Samochód wyposażono w najbardziej zaawansowaną w gamie SUV aktywną aerodynamikę. Do tego dochodzą inne nowoczesne technologie pokroju Lidara wspomagającego systemy usprawniające prowadzenie.

Interior

Całość jednak, jak już wcześniej wspomniałem, nie pasuje do stworzonego przez Colina Chapmana wizerunku Lotusa. Systemy wspomagające jazdę oparte o lidary nie wpisują się w definicję słowa “simplify”. Połączenie nadwozia SUV z napędem elektrycznym znanym z ciężkich akumulatorów jest natomiast totalną opozycją dla “lightness”. Czy zatem Eletre można nazwać pełnoprawnym Lotusem? Kłóciłbym się.

Lotus Eletre

Pewnym wydaje się jednak jedno. Obecna moda na samochody SUV oraz rosnący rynek elektryków sprawią, że Eletre ma szansę odnieść sprzedażowy sukces. Produkcja pojazdu w nowej fabryce w chinach rozpocząć ma się już końcem tego roku.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *