Zapowiedziano rewolucję i okazuje się, że fanowskie rendery były trafne co do tego jak będzie wyglądał nowy Hyundai Tucson na 2021 rok modelowy – czy to zaleta?
Każda marka ma w swojej gamie jakiś model, który odniósł niebywały sukces. Dla koreańskiego producenta może to być Hyundai Tucson, co widać w przełożeniu na sprzedaż, bo od początku wprowadzenia aua na rynek udało się sprzedaż ponad 7 milionów egzemplarzy. Oczywiście to wynik ze wszystkich rynków, na których oferowany jest samochód, ale europejskie oddziały mogą pochwalić się udziałem w tej liczbie nie poziomie 1,4 miliona sztuk. Jednak taka pozycja stawia pewne wyzwania i nowa generacja musiała być lepsza od wszystkich poprzednich wcieleń, a do tego utrzymać trend wzrostowy sprzedaży, mimo globalnej pandemii koronawirusa. Zatem czy się uda zrealizować ten plan?
W nowej generacji nie mogło zabraknąć elektryfikacji i w ten sposób otrzymaliśmy w gamie układy wspomagane 48-woltowym układem hybrydowym i jest to przedsmak tego co czeka nas w najbliższej przyszłości. Wersję zelektryfikowaną reprezentują silniki:
- 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
- 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
- 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła
natomiast układy czysto spalinowe to jednostki następujące: silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM – dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła oraz silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła. Oprócz tego w późniejszym terminie ma się pojawić hybryda typu plug-in, która generować będzie 265 KM.
Inteligentna skrzynia manualna (iMT)
Układ sterowania iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego. Jeśli kierowca naciśnie pedał sprzęgła lub prędkość pojazdu jest zbyt niska dla wcześniej wybranego biegu silnik uruchamia się na biegu neutralnym.
Wizualnie auto przeszło naprawdę spore zmiany i można nazwać to rewolucją. Pojawiły się nowe linie i kształty, które nazwano Parametryczną Dynamiką. Nie ma tutaj klasyczne wzornictwa, a najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster. Powierzchnie boczne są rzeźbione, co sprawia wrażenie jakby auto ciągle pozostawało w ruchu, dzięki czemu sylwetka auta zyskuje dodatkową dynamikę nawet podczas postoju. Tył również został całkowicie przeprojektowany i pojawiła się blenda, która podkreśla nowoczesność samochodu i przy okazji poprawia widoczność w nocy.
Dostępne warianty kolorystyczne
- Shimmering Silver – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Amazon Gray – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Teal – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Phantom Black – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Polar White – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Engine Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Sunset Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
- Silky Bronze – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
- Dark Knight – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
Samochód będzie produkowany w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach, czyli zaledwie 20 km od Cieszyna. Możemy liczyć na to, że nowy Hyundai Tucson w wersjach hybrydowych i hybrydowych 48V, a także benzynowych i diesla pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Na odmianę plug-in hybrid i N Line będziemy musieli poczekać do 2021 roku, jednak dalej producent nie zdradził szczegółów na temat planowanej wersji Tucson N. Czy finalnie się ukaże? Mamy taką nadzieję, bo blisko 300 KM i napęd na cztery koła dają możliwość rywalizowania z naprawdę dobrą konkurencją i podnoszą prestiż marki na tynku.
“Hyundai to marka posiadająca najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych. Oferuje miękkie hybrydy, hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody elektryczne z bateriami, a także elektryczne z ogniwami paliwowymi na wodór. Wraz z debiutem Tucsona Nowej Generacji bardzo ważne było rozszerzenie elektryfikacji naszego najlepiej sprzedającego się na świecie SUV-a. Premiera ta stanowi kolejny kamień milowy dla marki Hyundai. Teraz wszystkie SUV-y naszej marki dostępne są z zelektryfikowanymi napędami. Dzięki nowoczesnej stylistyce i najnowocześniejszej gamie układów napędowych, nowy Tucson pozostanie jednym z kluczowych produktów Hyundaia w Europie.”
powiedział Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe
Wymiary (mm)
- Długość: 4,500 (+20mm)
- Szerokość: 1,865 (+15mm)
- Wysokość: 1,650 (+5mm)
- Rozstaw osi: 2,680 (+10mm)
- Zwis przedni: 895mm
- Zwis tylny: 925mm
- Przestrzeń na nogi w 2-gim rzędzie: 996 (+26mm)
Pojemność bagażnika (w litrach)
- Pojemność bazowa (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda): 620 / 598 / 577 / 546 / 616
- Pojemność maksymalna (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda): 1 799 / 1 777 / 1 756 / 1 725 / 1 795
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments