Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Zapowiedziano rewolucję i okazuje się, że fanowskie rendery były trafne co do tego jak będzie wyglądał nowy Hyundai Tucson na 2021 rok modelowy – czy to zaleta?

Każda marka ma w swojej gamie jakiś model, który odniósł niebywały sukces. Dla koreańskiego producenta może to być Hyundai Tucson, co widać w przełożeniu na sprzedaż, bo od początku wprowadzenia aua na rynek udało się sprzedaż ponad 7 milionów egzemplarzy. Oczywiście to wynik ze wszystkich rynków, na których oferowany jest samochód, ale europejskie oddziały mogą pochwalić się udziałem w tej liczbie nie poziomie 1,4 miliona sztuk. Jednak taka pozycja stawia pewne wyzwania i nowa generacja musiała być lepsza od wszystkich poprzednich wcieleń, a do tego utrzymać trend wzrostowy sprzedaży, mimo globalnej pandemii koronawirusa. Zatem czy się uda zrealizować ten plan?

Hyundai Tucson

W nowej generacji nie mogło zabraknąć elektryfikacji i w ten sposób otrzymaliśmy w gamie układy wspomagane 48-woltowym układem hybrydowym i jest to przedsmak tego co czeka nas w najbliższej przyszłości. Wersję zelektryfikowaną reprezentują silniki:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

natomiast układy czysto spalinowe to jednostki następujące: silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM – dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła oraz silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła. Oprócz tego w późniejszym terminie ma się pojawić hybryda typu plug-in, która generować będzie 265 KM.

« z 3 »

Inteligentna skrzynia manualna (iMT)

Układ sterowania iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego. Jeśli kierowca naciśnie pedał sprzęgła lub prędkość pojazdu jest zbyt niska dla wcześniej wybranego biegu silnik uruchamia się na biegu neutralnym.

Wizualnie auto przeszło naprawdę spore zmiany i można nazwać to rewolucją. Pojawiły się nowe linie i kształty, które nazwano Parametryczną Dynamiką. Nie ma tutaj klasyczne wzornictwa, a najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster. Powierzchnie boczne są rzeźbione, co sprawia wrażenie jakby auto ciągle pozostawało w ruchu, dzięki czemu sylwetka auta zyskuje dodatkową dynamikę nawet podczas postoju. Tył również został całkowicie przeprojektowany i pojawiła się blenda, która podkreśla nowoczesność samochodu i przy okazji poprawia widoczność w nocy.

Dostępne warianty kolorystyczne

  • Shimmering Silver – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Amazon Gray – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Teal – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Phantom Black – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Polar White – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Engine Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Sunset Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Silky Bronze – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Dark Knight – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
Hyundai Tucson

Samochód będzie produkowany w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach, czyli zaledwie 20 km od Cieszyna. Możemy liczyć na to, że nowy Hyundai Tucson w wersjach hybrydowych i hybrydowych 48V, a także benzynowych i diesla pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Na odmianę plug-in hybrid i N Line będziemy musieli poczekać do 2021 roku, jednak dalej producent nie zdradził szczegółów na temat planowanej wersji Tucson N. Czy finalnie się ukaże? Mamy taką nadzieję, bo blisko 300 KM i napęd na cztery koła dają możliwość rywalizowania z naprawdę dobrą konkurencją i podnoszą prestiż marki na tynku.

“Hyundai to marka posiadająca najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych. Oferuje miękkie hybrydy, hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody elektryczne z bateriami, a także elektryczne z ogniwami paliwowymi na wodór. Wraz z debiutem Tucsona Nowej Generacji bardzo ważne było rozszerzenie elektryfikacji naszego najlepiej sprzedającego się na świecie SUV-a. Premiera ta stanowi kolejny kamień milowy dla marki Hyundai. Teraz wszystkie SUV-y naszej marki dostępne są z zelektryfikowanymi napędami. Dzięki nowoczesnej stylistyce i najnowocześniejszej gamie układów napędowych, nowy Tucson pozostanie jednym z kluczowych produktów Hyundaia w Europie.”

powiedział Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe

Wymiary (mm)

  • Długość: 4,500 (+20mm)
  • Szerokość: 1,865 (+15mm)
  • Wysokość: 1,650 (+5mm)
  • Rozstaw osi: 2,680 (+10mm)
  • Zwis przedni: 895mm
  • Zwis tylny: 925mm
  • Przestrzeń na nogi w 2-gim rzędzie: 996 (+26mm)

Pojemność bagażnika (w litrach)

  • Pojemność bazowa (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda): 620 / 598 / 577 / 546 / 616
  • Pojemność maksymalna (Benzyna/ Diesel/ Benzyna 48V/ Diesel 48V/ Hybryda): 1 799 / 1 777 / 1 756 / 1 725 / 1 795

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *