Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowy Hyundai i30 N po liftingu zyskuje nieco agresji i sporo usprawnień, które stawiają go w zupełnie nowym miejscu w swoim segmencie

Niedawno mogliśmy zobaczyć nową generację modelu Tucson, a chwilę po tym Hyundai raczył nas zdjęciami tajemniczej zapowiedzi modelu i30 N na 2021 rok modelowy. Okazuje się, że samochód przeszedł mały facelifting, tak, aby był aktualny z obowiązującą stylistyką marki. Zmiany wizualne są drobne, ale widoczne, a dotyczą one głównie przedniej części auta. Nowy grill przypomina ten znany z modelu Sonata, który na rynku europejskim nie jest niestety obecny. Zmieniły się jeszcze wloty powietrza, a światła przyjmują kształt litery V. Jednak najważniejsze dla klientów będzie to co znajduje się pod maską oraz pod tunelem środkowym, bo tam zmiany są znacznie bardziej zauważalne.

i30 N

W zakresie samych silników pozostajemy dalej przy jednostce 2.0 R4, ale zmieni się nieco moc. Dla bazowego i30 N pozostaje ona bez zmian, ale dla odmiany Performance wrosła ona o 5 KM, więc teraz mamy 280 koni zamiast 275. Dzięki tej zmianie auto ma przyspieszać do setki w 5,9 sekundy, czyli jest to poprawa o 0,2 sekundy. Za przełożenia odpowiadać będzie 6-biegowa przekładnia manualna lub 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Ta informacja chyba najbardziej cieszy fanów modelu, bo osiągi auta z tą przekładnią ulegają znacznej poprawie, a do tego poprawia ona sportowe wrażenia z jazdy. Nowy i30 N przeszedł również małą kurację odchudzającą, co będzie miało delikatny wpływ na osiągi.

i30 N

Standardowe fotele można zastąpić nową konstrukcją, która pozwala zaoszczędzić 2,2 kg i przy okazji poprawiają one trzymanie boczne kierowcy. Do tego mamy nowe 19-calowe felgi kute, które są lżejsze aż o 14,4 kg od tych dostępnych obecnie, a Hyundai dodatkowo zwiększa rozmiar tarcz hamulcowych z 345 do 360 milimetrów. Zmianie również ulegają opony, bo teraz standardowym ogumieniem jest Pirelli P-Zero zamiast Michelin Pilot Super Sport. Do tego wyposażono auto w nowe systemy bezpieczeństwa, w tym w Blind-Spot Collision-Unique Assist, który jest w stanie zahamować, aby zapobiec kolizji podczas zmiany pasa ruchu lub podczas parkowania równoległego. Nowy i30 N będzie dostępny w Europie od początku 2021 roku. Dokładne terminy i ceny będą się różnić w zależności od rynku.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *