Peugeot 508 Sport Engineered – dane techniczne, wymiary, silniki, cennik

Na taki samochód jak Peugeot 508 Sport Engineered czekaliśmy od momentu zawieszenia produkcji modelu RCZ, czyli jakieś 5 długich lat

Peugeot słynie z tego, że jego inżynierowie potrafią tworzyć emocjonujące koncepty. Dla przykładu model ONYX z 2012 roku był naprawdę przełomową konstrukcją, bo dawał wzór na stworzenie hybrydy o mocy 680 koni, tyle tylko, że jej sercem był silnik Diesla. To trochę niespodziewane rozwiązanie i na swój sposób przełomowe, a do tego design samochodu wybiegał od kilkanaście lat do przodu i dalej auto pozostaje samochodem “przyszłości”. Jednak Peugeot miał jedną wadę – brakowało mu odwagi. Dział Peugeot Sport potrafi robić świetne auta, co pokazali w przypadku chociażby modeli 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR czy cywilnego 308 GTi. Jednak ostatnim takim autem “z jajem” był Peugeot RCZ wraz z mocniejszą odmianą “R”. Sam pamiętam jak wzdychałem do niego w salonie, bo wtedy to auto było najlepszym dzieckiem Francuzów. Po latach kunszt tworzenia emocjonujących samochodów wraca w postaci 508 Sport Engineered.

508 Sport Engineered

Hybryda w 508 Sport Engineered składa się z silnika 1.6 o mocy 200 KM i 300 Nm oraz dwóch silników elektrycznych – 109 KM i 320 Nm (przód), 111 KM i 166 Nm (tył). Taki układ ma pozwolić na osiągnięcie mocy łącznej na poziomie 355 KM i 520 Nm, a to przekłada się na następujące osiągi – 5,2 sekundy do setki i prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h. Na silniku elektrycznym pojedziemy maksymalnie 135 km/h, a zasięg wynosi 42 km według normy WLTP. O dobrej elastyczności świadczy chociażby czas przyspieszenia 80-120 km/h, bo ten wynosi mniej niż 3 sekundy, co jest dobrym wynikiem jak na auto ważące 1875 kg. Tak, Peugeot 508 Sport Engineered nie jest lekkim autem, ale układ hybrydowy swoje waży, a moc rekompensuje stosunkowo dużą wagę.

508 Sport Engineered

Obecnie jest to najmocniejsze drogowe auto spod znaku lwa, bo wcześniej ten tytuł dzierżyły takie modele jak RCZ R i 3008 GT Hybrid4. Jednak 508 Sport Engineered to coś więcej niż tylko szybki sedan/kombi. To początek wielkiej przygody marki Peugeot z samochodami sportowymi w elektrycznym wydaniu. W jego ślady pójdzie model 308, który ma szanse stać się naprawdę szybkim hatchbackiem, bo z mocą ponad 350 koni może starać się rywalizować z Golfem R. Jednak tutaj kluczowa będzie masa, a układ hybrydowy swoje waży, dlatego Peugeot musi dobrze wyważyć samochód. W salonach 508 Sport Engineered pojawi się już na początku przyszłego roku i bliżej tej daty poznamy cenę, ale szacujemy, że w bazowej wersji auto będzie kosztować około 200-210 tysięcy.

Foto. materiały prasowe producenta