Audi trochę ponad miesiąc temu ogłosiło swoje wejście do Formuły 1. Teraz też wiemy, kto oficjalnie połączył siły z niemieckim producentem.
Audi i ich mariaż z Sauberem stał się dziś faktem, a nawet można stwierdzić, że ekipa z Hinwill stanie się zespołem fabrycznym Audi. Tym samym szwajcarska ekipa ponownie łączy siły z niemieckim gigantem motoryzacyjnym, jednak teraz jest to firma z Ingolstadt.
Cieszymy się, że pozyskaliśmy tak doświadczonego i kompetentnego partnera do naszego ambitnego projektu Formuły 1. Znamy już Grupę Sauber z jej najnowocześniejszym obiektem i doświadczonym zespołem z poprzednich współpracy i jesteśmy przekonani, że razem stworzymy silny zespół.
Oliver Hoffmann
Audi podczas Grand Prix Belgii ogłosiło wejście do Formuły 1, jako dostawca silników, już wtedy mówiło się o połączeniu sił z Sauberem. Firma z Ingolstadt już pracuje nad rozwojem swojego silnika. W 2025 mają odbyć się pierwsze testy jednostki napędowej.
Audi jest najlepszym partnerem strategicznym dla Grupy Sauber. Oczywiste jest, że podzielamy wartości i wizję, i z niecierpliwością czekamy na osiągnięcie naszych wspólnych celów.
Finn Rause
Sauber po raz kolejny łączy się z ekskluzywną marką samochodów, od 2018 roku jesteśmy świadkami fuzji Saubera z Alfą Romeo. Jednak ta współpraca wydaje się nie spełniać w stu procentach i nie jest w stanie dorównać kooperacji, jaka rozpoczęła się w 2006 roku. To właśnie wtedy Sauber połączył siły z BMW, dla nas Polaków jest to współpraca szczególna, bo to przecież w barwach BMW Sauber debiutował Robert Kubica, a także jedyne zwycięstwo ekipa z Hinwill odniosła za czasów kooperacji z BMW. Niestety przygoda ta nie skończyła się szczęśliwie, bawarska marka zrezygnowała z rozwoju bolidu na sezon 2008. Robert Kubica stracił szanse na tytuł mistrzowski, natomiast w 2009 BMW Sauber wystawiło bolid, który miał zdobyć tytuł. Zdobył tytuł, ale największego pośmiewiska, po blamażu w 2009 roku BMW wycofało się z Formuły 1.
Historia wiele uczy, dlatego nikt ze środowiska Saubera i Audi nie będzie chciał powtórzyć tego samego błędu. Zwłaszcza, że zespól z Hinwill ma spory potencjał, a z kimś takim, jak Audi powinno im się udać osiągnąć naprawdę wiele.
Zostać oficjalnym zespołem fabrycznym Audi to nie tylko zaszczyt i wielka odpowiedzialność: to najlepsza opcja na przyszłość i jesteśmy w pełni przekonani, że możemy pomóc Audi osiągnąć cele, które wyznaczyli sobie w Formule 1.
Fred Vasseur
Fot: materiały prasowe serii