Redaktor | Fotograf

Audi A3 najnowszej generacji zadebiutowało w 2020 roku. Po czterech latach obecności na rynku przyszła pora na lifting. Nowy model przyniesie wiele zmian, większość z nich widać już na pierwszy rzut oka. Co ważne, w ofercie pozostaną jednostki wysokoprężne. Audi A3 po liftingu trafi na rynek już pod koniec miesiąca.

Obecna generacja Audi A3 odniosła sukces rynkowy i przyniosła wiele nowości. Po czterech latach obecności w ofercie przyszła jednak pora na modernizację. Aby skutecznie walczyć z konkurencją w postaci Mercedesa Klasy A czy BMW Serii 1, Audi A3 po liftingu otrzymało wiele usprawnień. Zmiany stylistyczne widać na pierwszy rzut oka. Według producenta model będzie bardziej dynamiczny, bardziej progresywny, bardziej emocjonujący. Pod względem technicznym wiele zmian zaszło w środku. W gamie silnikowej pozostanie silnik diesla.

Stylistycznie, nowe Audi A3 otrzyma kilka ciekawych zmian. Sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe ma nowy design – została zauważalnie spłaszczona i poszerzona. Dominuje w przedniej części nadwozia i wspólnie z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza wyraźnie akcentuje sportowy styl. Z tyłu sportową naturę uwydatnia nowy zderzak z wyrazistym dyfuzorem. Częściowo inspirowane modelami RS. W gamie pojawiły się trzy nowe kolory: zielony District i czerwony Progressive. Po raz pierwszy w historii Audi A3 po liftingu można zamówić w matowym kolorze Szary Daytona.

Równie dużo zmieniło się we wnętrzu. Audi A3 po liftingu otrzymało między innymi nowy wygląd poprzeczek, wzbogaconych o chromowane akcenty, sprawia, że otwory wentylacyjne w połączeniu z opcjonalnym pakietem klimatyzacji wydają się smuklejsze, akcentując szerokość kokpitu. Nowe wykończenie otrzymały także klamki drzwi oraz przeprojektowana konsola środkowa. Ta ostatnia oprócz wygodnych uchwytów na pojemniki z napojem seryjnie oferuje podłokietnik z możliwością regulacji długości i kąta pochylenia. 

W gamie wersji Audi A3 po liftingu znajdziemy dwie jednostki. Pierwsza z nich, o oznaczeniu 35 TFSI jest wyposażona w silnik 1.5 TFSI o mocy 150 koni mechanicznych. Drugi wariant, 35 TDI posiada pod maską silnik 2.0 TDI o mocy 150 koni mechanicznych. Obie wersje można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegowym DSG. Dodatkowe wersje A3 Sportback i A3 Sedan z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawią się w drugim kwartale. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in. Duży nacisk producent będzie kładł na wynajem samochodu dla firm i to właśnie ta forma finansowania będzie aktywnie promowana. Zgodnie z najnowszymi trendami, wielkość firm woli wynajmować niż kupować samochody.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *