Redaktor | Fotograf

Mercedes-AMG od dłuższej pory korzysta z mocnych, dwulitrowych jednostek. Silnik 2.0 R4 o oznaczeniu M139 trafił do takich aut jak A45 S, C43 czy SL 43. Teraz przyszła kolej na flagowy sportowy model producenta. Mercedes-AMG GT 43 debiutuje i według zapewnień będzie równie emocjonujący co wersje z silnikiem V8.

Nowy flagowy sportowy model Mercedesa, czyli AMG GT, zadebiutował nieco ponad pół roku temu. Wersje 55 i 63 AMG zostały wyposażone w znany i lubiany silnik 4.0 V8. Producent ze Stuttgartu ma jednak do dyspozycji również mniejsze jednostki, z których chętnie korzysta. Jednostka 2.0 R4 o oznaczeniu M139 trafiła już do wielu modeli, a teraz trafi do flagowego sportowca. Na rynek trafia Mercedes-AMG GT 43. Według zapewnień zachowa sportowy charakter i będzie w stanie dostarczyć wielu wrażeń z jazdy.

Nowy AMG GT 43 łączy dynamiczne wrażenia z jazdy ze zwiększoną efektywnością. Turbosprężarka jest zasilana poprzez pokładową instalację elektryczną 48 V, z której korzysta również rozrusznikoalternator z napędem pasowym (ISG), na krótko zapewniający dodatkowe 10 kW (14 KM) mocy. Dwulitrowy silnik 2.0 AMG rozwija moc 310 kW (422 KM) przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm w przedziale 3250-5000 obr./min. Sprint do setki zajmuje 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 kilometrów na godzinę. Napęd trafia jedynie na tylną oś przy pomocy 9-biegowej skrzyni biegów.

W opcjach wersji AMG GT 43 znajdziemy pakiet AMG Dynamic Plus. Dla osób szukających wrażeń jest to znakomity sposób na ich zwiększenie. W jego skład wchodzi dynamiczne mocowanie silnika, tryb jazdy Race, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, aktywny element aerodynamiczny, ukryty w podwoziu przed silnikiem i żółte zaciski hamulcowe. Na życzenie AMG GT 43 można wyposażyć w system tylnej osi skrętnej, a także zawieszenie AMG Ride Control. Istotną cechą najsłabszej odmiany jest niska masa własna. 1775 kilogramów to wynik o 200 kilogramów lżejszy niż odmiany z silnikiem V8.

Wygląd zewnętrzny AMG GT 43 wyróżnia się na tle wersji 55 i 63 AMG. W oczy szczególnie rzuca się nowo zaprojektowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza na całej szerokości. Elegancki charakter podkreślają węższe przednie i tylne błotniki oraz zmniejszony rozstaw kół. Dla przednich błotników dostępne jest również nowe wykończenie ozdobne. W tylnej części nadwozia znajdziemy cztery okrągłe końcówki układu wydechowego. AMG GT 43 standardowo porusza się na 19-calowych obręczach z lekkiego stopu; opcjonalnie dostępne są inne warianty felg, o średnicy 19 lub 20 cali, a także kute obręcze o średnicy 21 cali.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *