Redaktor | Fotograf

Czy tunerowi udało się opracować wydech godny Audi RS6? Wydaje się, że tak, a nawet można zaryzykować stwierdzenie, że brzmi lepiej od produktów AMG

Od wielu lat chorwacka firma jest jedną z najpopularniejszych marek produkujących wydechy do samochodów sportowych. Czasami powstają one we współpracy z producentami samochodów, jak na przykład w Clio RS Trophy, jednak zazwyczaj są zupełnie osobnymi produktami. Tak jest i w tym przypadku. Akrapovic zaprezentował właśnie swój wydech Evolution Line przeznaczony do Audi RS6. W przypadku tego auta można śmiało stwierdzić, że zmiana wydechu jest jedną z podstawowych modyfikacji, ponieważ w serii RS6 brzmi naprawdę średnio. Zwłaszcza patrząc na osiągi, które oferuje.

Audi RS6

Trzeba przyznać, że RS6 z wydechem Akrapovicia brzmi naprawdę znakomicie. Nabrało dużo agresywności, dzięki czemu na pewno zwróci na siebie uwagę na ulicy. Chorwacka marka stanęła na wysokości zadania i dźwięk powinien zadowolić wielu klientów. Oczywiście poza dźwiękiem w aucie zmieni się także moc. Lepszy wydech pozwoli na zwiększenie mocy o 16 koni, a momentu obrotowego o 18 niutonometrów. Oznacza to, że RS6 z wydechem Akrapovicia rozwija 616 koni i 818 niutonometrów. Oczywiście modyfikacja nie wpłynie to znacząco na osiągi 4-litrowego V8, ponieważ już w serii przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 3,6 sekundy. Sportowe kombi Audi rozpędza się aż do 250 km/h, a po wykupieniu stosownej opcji prędkościomierz zatrzyma się dopiero na 305 km/h. Osiągi robią niesamowite wrażenie, tym bardziej, jeśli weźmie się pod uwagę, że jest to bardzo praktyczne kombi. Dlatego też mimo wszystko niektóre osoby docenią to, że seryjny wydech jest cichy i nie wyróżnia się.

Poza dźwiękiem i mocą zmieni się również wygląd auta. Zewnętrzna końcówka wydechu jest opatrzona teraz logiem Akrapovicia, a w środku znajdziemy dwie mniejsze końcówki wydechów. Niestety do publicznej wiadomości nie podano ceny, jaką przyjdzie zapłacić za wydech. Z pewnością jednak, patrząc na markę, jaką wyrobił sobie Akrapovic, nie będzie tanio. Zwłaszcza, że zamówień będzie sporo, ponieważ wielu osób nie zadowoli zwykły wydech. Tym bardziej, że przez obecne regulacje WLTP brzmi on naprawdę przeciętnie, zresztą jak w większości nowych samochodów.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *