Polestar, choć nie ma bogatej historii jako osobna marka, mierzy wysoko. Choć póki co modele tego producenta nie są bardzo ekscytujące, Szwedzi planują wprowadzić bardziej sportowe auta do produkcji już niedługo. Chcą w ten sposób konkurować z takimi gigantami jak Porsche, a konkretniej z modelem Taycan. To wszystko już w 2025 roku ma przynieść duże zyski marce. Jednak czy ten plan się powiedzie? Bardzo możliwe, że tak.
Polestar jako marka został założony w 1996 roku. Początkowo zajmował się jedynie tuningiem i przygotowaniem do wyścigów samochodów Volvo. Z biegiem czasu jednak, zaczął oferować również modyfikacje seryjnych modeli, aż w 2011 oficjalnie stał się tunerem marki. Teraz jednak, Szwedzi poszli o krok dalej, i przekształcili Polestara w osobną markę. Podobnie postąpił przykładowo Seat ze swoją Cuprą. Tutaj jednak plany są znacznie bardziej obszerne. W ciągu kilku lat, szwedzki producent ma stać się jednym z największych graczy w swoim segmencie, a także konkurować między innymi z Porsche.
Jednak aby to się stało, trzeba przede wszystkim wzmocnić swoje modele. Oczywiście, w przypadku samochodów elektrycznych sprawa jest nieco prostsza, jednak póki co, Polestar nie ma zbyt mocnych wersji. Choć ostatnio zapowiedziana, płatna aktualizacja podnosząca moc niektórych odmian, nieco pomoże w tej kwestii, nadal będzie to zbyt mało na sportową konkurencję. Dopiero nadchodząca jednostka P10 może pomóc Polestarowi w stworzeniu naprawdę mocnego modelu.
Rozwinie ona około 610 koni mechanicznych, przy czym mówimy tu o pojedynczym silniku. Przy połączeniu dwóch z nich na każdej osi, da nam to znakomity wynik, poza zasięgiem konkurencji. Dzięki napędowi na 4 koła, osiągi powinny być fantastyczne. Auta powinny być także dość lekkie, ponieważ Polestar stworzy własną platformę, której nie będzie dzielił z Volvo. Dzięki temu, auta producenta będą bardziej nastawione na sport. Nowe baterie będą obsługiwać ładowanie z jeszcze większą mocą niż dotychczas. To wszystko powinno nastąpić w okolicy roku 2024, gdy pojawi się Polestar 5, który jako pierwszy otrzyma nową architekturę i jednostki.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments