Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Czego można się spodziewać po mocarnym Audi RS6? Przede wszystkim niesamowitego przyspieszenia i dźwięku powodującego ciarki na ciele

Jest rok 2001, na targach motoryzacyjnych w Genewie, Ferdinand Piëch ogłosił, że do produkcji wejdzie auto, które będzie najszybszym, najmocniejszym i najdroższym autem w historii. Tak też się stało, w 2003 roku na linie produkcyjną trafił pierwszy Bugatti Veyron 16.4, który legitymował się mocą 1001 KM i 1250 Nm. Przypomnimy, że mówimy tutaj o silniku W16, którego pojemność to aż 8 litrów. Pierwszą setkę auto osiągało w 2,5 sekundy, a maksymalnie mogło pojechać 407,8 km/h. Niesamowite osiągi zarezerwowane dla topowych samochodów. Teraz mamy 2020 rok, w zasadzie jego końcówkę, a na rynku dostępne jest Audi RS6 po tuningu niemieckiej firmy MTM. I wiecie co? Moc tego auta to 1001 KM oraz 1250 Nm, z tym, że mamy tutaj silnik 4.0 V8, czyli dokładnie połowę tego co w Bugatti Veyron 16.4, a do tego jest to kombi, rodzinne…

Audi RS6

Oczywiście należy zaznaczyć na początku, że te auta dzieli co najmniej 15 lat, nie mówimy o najmocniejszym Veyronie i porównujemy auto seryjne z tuningowanym. Jednak patrząc na liczby, Bugatti potrzebuje 2,5 sekundy, żeby osiągnąć setkę i 8,13 sekundy, żeby na liczniku pojawiło się 200 km/h. Do tego 300 km/h pojawia się po 16,7 sekundy. Jak na tym tle wypada Audi z porównywalną mocą, ale mniejszym silnikiem? Otóż pierwsza setka pojawia się po 2,79 sekundy, 200 km/h po 7,3 sekundy, a sprint do 300 trwa 20,5 sekundy, Zatem jak widać, 0-100 różnica minimalna, 0-200 wygrywa Audi o prawie sekundę, a w 0-300 przewagę prawie 4 sekund ma Bugatti. Jest jeszcze kwestia prędkości maksymalnej – 333 km/h w Audi vs 407 km/h w Veyronie, ale to szczegół.

Teraz możecie sobie łatwo porównać co się opłaca – rodzinne kombi czy sportowe auto z krwi i kości. Stworzenie jednego Veyrona kosztowało Volkswagena (tak, Bugatti należy do Volkswagena) około 6 milionów euro, więc sprzedaż za 1 milion euro nie pokrywała nawet połowy kosztów. W przypadku Audi RS6 nasze koszty to zakup auta 596 200 PLN i tuning mechaniczny za około 40 tysięcy euro. Jak to zsumujemy, to nawet biorąc pod uwagę lepiej wyposażone RS6 niż wersja bazowa, kilka dodatków od MTM, to zamkniemy się w milionie, ale złotych, a nie euro. To pokazuje doskonale jak zmienia się technologia i cała motoryzacja. Dlatego rozważcie czy takie RS6 wam się nie przyda 😜

Foto. AutoTopNL

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *