Przed nami najdziwniejszy tor w tegorocznym kalendarzu. Pikanterii dodaje fakt, że przed Grand Prix Sakhiru doszło do trzech zmian kierowców.
Podstawowe informacje o Grand Prix Sakhiru:
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Długość toru: 3.543 km
Liczba okrążeń: 87
Ostatni zwycięzca: brak
Rekord toru (wyścig): brak
Rekord toru (kwalifikacje): brak
Grand Prix Sakhiru będzie niecodzienne z paru względów. Po pierwsze, nitka toru. Mamy do czynienia z bardzo krótką i szybką konfiguracją, którą kierowcy pokonywać będą w mniej niż minutę. Po drugie, wyścig na zewnętrznej pętli toru w Bahrajnie będzie pierwszym od debiutu Lewisa Hamiltona, w którym siedmiokrotny mistrz świata zwyczajnie nie pojedzie. To wynik zakażenia koronawirusem, które wykryto po GP Bahrajnu. Brytyjczyka zastąpi jego rodak George Russell, a to otworzyło furtkę dla innego kierowcy z Wysp Brytyjskich. Mowa o Jacku Aitkenie, który tym samym stanie się pierwszym kierowcą koreańskiego pochodzenia w Formule 1, jako że pojedzie za kółkiem Williamsa. Innym debiutantem będzie Pietro Fittipaldi. Brazylijczyk zastąpi kontuzjowanego Romaina Grosjeana i będzie przedstawicielem trzeciego pokolenia rodziny Fittipaldich w Formule 1.
Specyfika toru może powiększyć różnicę pomiędzy zespołami walczącymi o 3 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Straci na pewno Ferrari. Charakterystyka zwyczajnej nitki nie sprzyjała Włochom, a efekt ten tylko się pogłębi z racji ogromnego znaczenia mocy silnika i prędkości na prostej. Na odrobienie strat liczy Racing Point. Stajnia z Silverstone przez podwójny DNF do McLarena traci aż 17. oczek i bez dobrego wyniku mogą stracić realne szanse na podium. Na poprawę liczy także Renault. Francuzi tracą do stajni z Woking aż 27. punktów, lecz w wypadku zespołu Lawrence’a Strolla różnica ta wynosi zaledwie 10. Daje to szansę na zaatakowanie czwartego miejsca. Szanse na to są spore, bo Renault pokazało już, że jest mocne na torach, gdzie prędkość na prostych jest niezwykle ważna.
Raport pogodowy przed Grand Prix Bahrajnu
Wow! Będzie sucho. Najprawdopodobniej, ponieważ jest szansa na lekkie przejściowe opady w niedzielny poranek, lecz wyścig odbywa się późnym wieczorem. Może to wpłynąć jednak na poziom nagumowania nieużywanej dotąd sekcji.
Foto. materiały prasowe serii