Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Dacia jest dla Renault bardzo ważną marką, a model Megane GrandCoupe dowodzi, że sedany dalej są popularne. Logan jest już na rynku 8 lat w obecnej formie, więc czas na spore odświeżenie i nową generację

Pierwsza generacja modelu Logan byłą na rynku 8 lat i zaprezentowano następcę. Obecna generacja jest dostępna od 2012 roku, więc możemy spodziewać się, że Dacia/Renault pokaże w tym roku trzecią już odsłonę tego modelu. To niezwykle udany model dla obu producentów, bo pojawił się na rynkach całego świata i przybierając logo w zależności od specyfiki występowania osiągał sukces. Logan jest budżetowym autem, ale jak na swoją cenę i klasę oferuje bardzo dużo i to stanowi jego największą zaletę, bo ciężko o drugi równie dobry samochód w takiej cenie. Teraz pojawiły się rendery jak auto może wyglądać i trzeba przyznać, że dużo w tym Renault Megane GrandCoupe, czyli mniejszego brata modelu Talisman.

Zakamuflowane samochody testowe, skrywające pod maskowaniem model Logan pojawiły się już w kilku miejscach i to właśnie na ich bazie stworzono prezentowane rendery. Widać sporo nowości, bo auto przede wszystkim prezentuje się jako znacznie nowsze. Duże zmiany zaszły z tyłu samochodu, bo w nowej generacji światła mają być nieco mniejsze, a cała tylna sekcja zdaje się być bardziej opływowa. Auto ma nieco bardziej skośne zakończenie tylnej klapy niż jego poprzednik i to samo widać w przedniej części. Tutaj z kolei mamy praktycznie przeszczep z modelu Megane GrandCoupe, a jedyna różnica to brak świateł z charakterystycznym pasem LED w kształcie litery C. Auto sprawia wrażenie bardziej eleganckiego, co jest obecnym elementem w przypadku nowych modeli Dacia i widać, że klienci polubili takie zmiany.

Pisaliśmy dziś, że Dacia pojawi się jako auto elektryczne. Jednak to właśnie Logan może być pierwszą hybrydą marki, bo możliwe jest wykorzystanie technologii z Clio, czyli układu napędowego o mocy 140 KM. Największą zaletą tego układu ma być niskie spalanie, co udowodniły jednostki w Clio, gdzie norma na poziomie 4,5 litra nie jest niczym specjalnym, a to bez wspomagania silnikiem elektrycznym. Oczywiście do oferty dołączą jeszcze silniki benzynowe i wysokoprężne, lecz niewykluczona jest obecność układu tzw. “miękkiej hybrydy”. Premiera planowana jest na jesień tego roku podczas targów Paris Motor Show.

Logan

Foto. kolesa.ru

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *