Otmar Szafnauer został nowym szefem zespołu Alpine, zaś Bruno Famin obejmie stanowisko dyrektora wykonawczego działu silnikowego.
Ostatnie miesiące przygotowań do sezonu 2022 w zespole Alpine stały pod znakiem zmian personalnych i sponsorskich. W styczniu współpracę ze stajnią z Enstone zakończył dyrektor wykonawczy Marcin Budkowski, z kolei w lutym ogłoszono współpracę z firmą BWT. Austriackie przedsiębiorstwo pożegnało się z teamem Aston Martin i zostało nowym tytularnym sponsorem francuskiej ekipy. Oprócz BWT, z Silverstone do Enstone przeniósł się także Otmar Szafnauer, dotychczasowy dyrektor generalny szef siódmego zespołu ubiegłorocznego sezonu.
Szafnauer rozpoczął swoją przygodę z Formułą 1 w 1998 roku, wspierając wchodzący do stawki zespół British American Racing jako dyrektor operacyjny. Następnie współpracował z Hondą jako członek zarządu i Force India, pozostając z tą drugą ekipą przez jej wszystkie następne wcielenia. Amerykanin o rumuńskich korzeniach deklaruje, że zamierza zmierzyć się z wyzwaniem, jakim będzie włączenie się do walki o tytuł mistrzowski w ciągu pierwszych 100 Grand Prix po zmianie przepisów.
Jestem podekscytowany dołączeniem do BWT Alpine F1 Team i gotowy, aby współpracować z każdym, aby ukończyć nasze [wspólne] wyzwanie – pozwolić, aby zespół był zdolny do walki o mistrzostwo w ciągu 100 najbliższych wyścigów. Moja uwaga jest skoncentrowana na przygotowaniach do startu sezonu w Bahrajnie. Jako jeden z trójki producentów aut zaangażowanych w F1, Alpine jest w pełni uzbrojone, aby spełnić swoje ambicje. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia [tej] podróży!
Otmar Szafnauer, szef zespołu BWT Alpine F1 Team
Bruno Famin, nowy dyrektor wykonawczy działu silnikowego, poprzednio pracował w FIA jako dyrektor ds. operacyjnych w dziale sportowym. Francuz ma za sobą ponad 15 lat współpracy z działem sportowym Peugeot, pełniąc funkcję kierownika technicznego zespołu startującego w wyścigach długodystansowych, a następnie dyrektora. Podobnie jak Szafnauer, Famin nie może się doczekać współpracy z nową ekipą.
Wspaniale jest wrócić do rywalizacji, i jeszcze lepiej zasilić szeregi Alpine, z takimi ambicjami i wyjątkowymi możliwościami inżynieryjnymi. Viry-Châtillon jest jedną z najlepszych fabryk, jaką można sobie wymarzyć. Nie moge się doczekać, aby dołączyć do jej niesamowitych talentów i blisko współpracować z zespołami w Enstone, Dieppe i Boulogne-Billancourt
Bruno Famin, dyrektor wykonawczy Alpine Racing
Dyrektor wyścigowy Daniele Brivio pozostanie z Alpine jako dyrektor działu rozszerzenia projektów wyścigowych, obejmującego wszystkie kategorie wyścigowe, w których startuje Alpine oraz ich akademię. Włoch był wcześniej kandydatem do objęcia fotela szefa zespołu Suzuki w MotoGP, które próbowało z nim negocjować mając na uwadze spore zmiany w strukturach zarządzania francuskiego teamu.
Foto. oficjalne materiały prasowe serii