Volkswagen planuje to osiągnąć przez wielkoskalową produkcję. W samej Europie postawi sześć nowych fabryk. Do 2030 roku baterie maja zasilać aż 80% produkowanych Volkswagenów.
Niemiecka marka jest jedną z tych, której powinno szczególnie zależeć na samochodach elektrycznych. Jest to w końcu gałąź rynku, która niedługo stanie się dominująca, a Volkswagen z pewnością będzie chciał odgrywać w niej dużą rolę. W związku z tym wprowadza na rynek coraz więcej modeli napędzanych silnikiem elektrycznym. Jednak wciąż największym wyzwaniem stojącym przed producentami takich samochodów stoją koszty ich produkcji. Najdroższym komponentem są oczywiście baterie, których obecna technologia nie jest jeszcze aż tak zaawansowana, aby pozwolić na zmniejszenie kosztów produkcji. W związku z tym, Volkswagen planuje oszczędzić w nieco inny sposób.
Mimo wszystko, nieco zmieni się też sama technologia baterii, będzie teraz zoptymalizowana pod masową produkcję i recykling. Niemiecki producent będzie je produkował na jeszcze większą skalę. Pozwoli to zaoszczędzić na samym procesie produkcyjnym. Volkswagen będzie potrzebował jeszcze więcej baterii, ponieważ już w 2030 roku, mają one stanowić podstawę aż 80% wyprodukowanych przez niego pojazdów. Niektóre marki do tego czasu chcą przejść już całkowicie na produkcje modeli elektrycznych, jednak trzeba pamiętać, że są to jednak nieco mniejsi producenci od Volkswagena i przyjdzie im to nieco łatwiej.
Dzięki znacznym zwiększeniu produkcji baterii, Volkswagen chce zmniejszyć cenę samochodów w niższych klasach aż o 50%, a w większych segmentach o 30%. Sześć nowych fabryk ma rocznie produkować baterie o łącznej pojemności 240GWh. Dwie pierwsze manufaktury powstaną w Niemczech i Szwecji. Nowy projekt baterii ma także pozwolić na ich rozwój w przyszłości, tak aby mogły być zaadaptowane w przypadku zastosowania nowych technologii. Volkswagen chce ponadto otwierać nowe punkty ładowania samochodów elektrycznych. Do 2025 planuje stworzyć aż 18 tysięcy takich miejsc. Bez wątpienia, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, niemiecki producent stanie się jednym z liderów elektromobilności.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf