#TEST - Porsche Cayenne Turbo - dynamika i prestiż ze Szwajcarii

Redaktor | Fotograf

Porsche Cayenne to model, który łączy w sobie komfort jazdy, bogate wyposażenie i bezpieczeństwo. Gdy dodamy do tego fakt, że mamy do czynienia z wersją Turbo, możemy liczyć także na wysoką dynamikę jazdy. Do testu otrzymaliśmy właśnie taką odmianę, która trafiła do nas prosto ze Szwajcarii, dzięki uprzejmości portalu AutaZeSzwajcarii.pl.

Każdy fan Porsche wie, jak ważny był model Cayenne w kontekście kondycji finansowej marki. Jednocześnie był to jeden z przełomowych samochodów, który trafił na rynek i zrewolucjonizował swój segment. Rozwój SUV-a wciąż nabiera tempa, a w gamie pojawiło się już wiele ciekawych wersji. Entuzjaści motoryzacji wiedzą jednak, że to odmiany z dopiskiem Turbo zapewniają największe emocje. To właśnie Cayenne Turbo będzie bohaterem naszego testu, a otrzymaliśmy go dzięki uprzejmości portalu AutaZeSzwajcarii.pl.

Porsche Cayenne najnowszej generacji charakteryzuje się znakomitą stylistyką, która jest spójna z innymi modelami marki. Dzięki temu ciężko pomylić ten samochód z innym, a jednocześnie design praktycznie się nie starzeje. Porsche od wielu lat udowadnia, że swoje auta dopieszcza pod każdym względem. Nie inaczej jest w przypadku Szwajcarów, którzy znani są z bezkompromisowego podejścia do dbania o samochody. Cayenne Turbo z tamtych stron jest więc przykładem auta, które wygląda jak nowe, a także charakteryzuje się niemal pełnym wyposażeniem.

Porsche Cayenne Turbo, które trafiło w nasze ręce to egzemplarz najnowszej, trzeciej generacji. Auto zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Sportowa stylistyka modelu Turbo to zasługa przede wszystkim agresywnych linii nadwozia, a także dużych felg, które w tym przypadku mają rozmiar aż 21 cali. Warto przy tym wspomnieć, że auto pozostało w miarę subtelne, ponieważ pierwszy właściciel raczej wolał pozostać anonimowy na ulicy. Cayenne Turbo nie posiada więc pakietu sportowego, ceramicznych hamulców, czy sportowego układu wydechowego. Taka konfiguracja też może się jednak podobać.

#TEST - Porsche Cayenne Turbo - dynamika i prestiż ze Szwajcarii

Doznania z jazdy – najlepszy sportowy SUV?

Porsche Cayenne już po wejściu do środka obiecuje sportowe emocje. W oczy rzuca się napis “Turbo” na zegarach, a także pokrętło do wyborów trybów jazdy z przyciskiem Sport Response. Pierwsze mocniejsze wciśnięcie gazu i już wiemy, że z tym autem nie ma żartów. Moc liniowo trafia na koła, a uczucie wgniecenia w fotel w takim aucie jest nie do zastąpienia. Jeśli chcemy kogoś szybko wyprzedzić, warto wcisnąć wcześniej wspomniany przycisk. W takiej sytuacji Cayenne od razu będzie gotowy do zapewnienia nam najlepszych osiągów.

Doznania dźwiękowe również stoją na wysokim poziomie. Oczywiście nie jest to auto z czasów, gdy jedyną restrykcją był katalizator, jednak V8 brzmi bardzo dostojnie. W trybach sportowych dochodzi do tego rasowy pomruk i lekkie strzały z wydechu. Testowany Cayenne Turbo nie był jednak wyposażony w sportowy układ, który może brzmieć jeszcze lepiej. Prowadzenie również stoi na wysokim poziomie. Dzięki dopracowanemu zawieszeniu zupełnie nie czuć wysokiej masy auta. Cayenne zapewnia również wysoki komfort jazdy, dzięki czemu jazda po mniej równych drogach nie będzie męcząca.

#TEST - Porsche Cayenne Turbo - dynamika i prestiż ze Szwajcarii

Wnętrze – luksus i nowoczesność

Porsche Cayenne Turbo to dobry towarzysz każdej podróży nie tylko ze względu na znakomite właściwości jezdne. Wsiadając do środka, bardzo szybko można odnaleźć się we wszystkich funkcjach auta. Tych jest bardzo dużo, jednak kierowca skupi się bez wątpienia na zegarach. Te poza walorami sportowymi, są również praktyczne. Na części cyfrowej potrafią wyświetlić najważniejsze informacje dotyczące podróży lub mapę nawigacji. Ekran środkowy służy do obsługi auta i multimediów, jednak również jest bardzo przyjemny w obsłudze.

Jak na auto ze Szwajcarii przystało, we wnętrzu spotkamy różnego rodzaju udogodnienia. Przede wszystkim Cayenne został doposażony w najlepszy system audio Burmeister, który gra znakomicie. Jego cena w przypadku kupowania auta w salonie wynosiła ponad dwadzieścia tysięcy złotych. Warto w tym momencie wspomnieć, że w przypadku zakupu auta używanego, warto skusić się właśnie na dobrze wyposażone auta ze Szwajcarii. To pierwszy właściciel ponosi największe koszty związane z wyposażeniem dodatkowym.

W środku znajdziemy także luksusowe wykończenie skórzane. Wszystkie fotele są podgrzewane, a te z przodu wentylowane, a także mają funkcje masażu, co z pewnością znacznie umili podróż. Z tyłu pasażerowie mogą znaleźć dwie oddzielne strefy klimatyzacji, a także złącza do ładowania telefonu. Podróż w cztery dorosłe osoby nie męczy nawet na dłuższych dystansach.

#TEST - Porsche Cayenne Turbo - dynamika i prestiż ze Szwajcarii

Porsche Cayenne Turbo – ogromne V8 pod maską

Pod maską Cayenne skrywa ogromne V8. Nie jest to takie oczywiste w tego typu SUV-ie, zwłaszcza w obecnych czasach. Pomimo tego, Porsche nie ma problemu z umieszczaniem takich jednostek. W tym przypadku rozwija ona 550 koni mechanicznych, 770 niutonometrów, co wraz z napędem na cztery koła zapewnia sprint do setki w czasie 4 sekund. Prędkość maksymalna to niemal 290 kilometrów na godzinę. Oczywiście przez ciągłe korzystanie z takich osiągów, spalanie nie będzie niskie, jednak kto by się tym przejmował w tak znakomitym samochodzie.

Warto jednak wspomnieć, że przy spokojnej trasie na autostradzie, da się zejść poniżej 10 litrów, co jak na tak duże auto jest przyzwoitym wynikiem. Dużo gorzej jest oczywiście w mieście. W gamie Porsche jest również odmiana hybrydowa, która przy spokojnej jeździe po mieście poradzi sobie nieco lepiej, jednak waży znacznie więcej, przez co traci charakter i emocje. W trasie warto także wspomnieć o dobrym wyciszeniu jednostki i świetnej pracy 8-biegowej, automatycznej skrzyni biegów. Jest ona bardzo szybka i dobrze dobiera przełożenia.

#TEST - Porsche Cayenne Turbo - dynamika i prestiż ze Szwajcarii

Dla kogo jest Porsche Cayenne Turbo?

Porsche Cayenne Turbo to bez wątpienia auto, które ma niesamowicie dużo zalet. Warto jednak dobrze przemyśleć decyzję o jego zakupie. W gamie można znaleźć wiele ciekawych odmian, co daje sporo możliwości konfiguracji. Odmiana Turbo bez wątpienia jest dla osób, które poszukują wygodnego auta do pochłaniania kilometrów przy wyższych prędkościach. Samochód nie męczy w trasie, a wręcz przeciwnie. Jest znakomitym towarzyszem podróży nawet dla większych rodzin. Dzięki ogromnemu silnikowi V8 zaskoczymy niejeden mocny samochód na światłach czy nawet na trasie.

Cayenne Turbo posiada także bardzo bogate wyposażenie. Oczywiście chodzi tutaj o luksusowe wykończenie i znakomite materiały, jednak warto także zwrócić uwagę na nowoczesność auta. Porsche wyposażyło swojego flagowego SUV-a w najnowsze systemy rozrywki i bezpieczeństwa. Liczne czujniki i asystenci jazdy dbają o wygodę podczas podróżowania. Auto jest przy tym ponadczasowe i z pewnością szybko się nie zestarzeje. Wystarczy spojrzeć na poprzednią generację, która wciąż prezentuje się dobrze. Stylistyka Porsche jest więc niezwykle udana.

Za udostępnienie auta do testu dziękujemy AutaZeSzwajcarii.pl

Galeria zdjęć Porsche Cayenne Turbo

Porsche Cayenne Turbo

od 798 500 zł
8.5

Wygląd

8.3/10

Zawieszenie

9.2/10

Dynamika

9.3/10

Silnik

8.4/10

Pozycja za kierownicą

7.6/10

Użytkowanie

8.0/10

Jakość i wykonanie

9.0/10

Trwałość

8.4/10

+ Plusy

  • Świetne wyposażenie i jakość
  • Znakomita dynamika silnika
  • Wygodne zawieszenie
  • Duża ilość miejsca w środku

- Minusy

  • Duże spalanie
  • Wysoka cena

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *