Porsche Taycan jest aktualnie trzecim najczęściej wybieranym modelem marki ze Stuttgartu i pierwszym, który nie jest SUV-em lub crossoverem.
Wiele osób nie wróżyło Taycanowi dobrze. Gdy Porsche po raz pierwszy ujawniło swojego debiutanckiego elektryka, fani niemieckiego producenta wieścili dla marki jej koniec, a przynajmniej koniec pięknej ery. Chichot losu sprawił jednak, iż Porsche Taycan okazał się komercyjnym sukcesem, a na dodatek bez wątpienia jest to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy samochód elektryczny dostępny obecnie na rynku, o czym sami mogliśmy się przekonać podczas testów tego sedana. Recenzję możecie zresztą sprawdzić TUTAJ.
Taycan od początku robił wokół siebie wiele szumu, lecz minęło trochę czasu, zanim otoczka medialna przełożyła się na realną sprzedaż. Od drugiej połowy 2020 roku elektryczny sedan zaczął nareszcie robić liczby, które zdziwiły trochę nawet samo Porsche, które nie było gotowe dostarczyć tylu egzemplarzy, ile zostało zamówionych. Ostatecznie z zeszłym roku Niemcy sprzedali dokładnie 20 015 sztuk Taycana, co przełożyło się na 7,4% udziału tego modelu w całej sprzedaży marki. Już w czwartym kwartale wartość ta wynosiła jednak 11,3% i nic nie wskazywało na to, by wzrost miał nagle ustać.
Po trzech kwartałach 2021 roku wiemy już, że Taycan znacznie przebił swój wynik z poprzedniego roku. Na całym świecie w dziewięć miesięcy rozeszło się bowiem już 26 640 aut z linii Taycan we wszystkich wersjach nadwozia. Sprzedaż modelu wzrosła więc o 43%, a do końca roku zostało jeszcze trochę czasu. Według szacunków niemieckiej marki, do 31 grudnia wyprodukowanych zostanie jeszcze około 9 tysięcy sztuk, co ma pozwolić na przekroczenie granicy 35 tysięcy egzemplarzy.
Liczby te są jeszcze bardziej imponujące, gdy zestawimy je z innymi modelami Porsche. Na czele listy najchętniej wybieranych “porszaków” paradują dwa SUV-y – Cayenne (64 451 egz.) oraz Macan (61 944 egz.). Podium zaś zamyka nie kto inny, jak Taycan. Elektryk jest najczęściej kupowanym Porsche spoza segmentu SUV i wyprzedza tak znane i cenione modele, jak 911 (27 972 egz.), Panamera (20 275 egz.) i Boxster/Cayman (15 916 egz.).
Ten kapitalny wynik świadczy nie tylko o tym, że Taycan świetnym autem jest. Procentowy udział tego elektryka w sprzedaży systematycznie rośnie od momentu premiery. Patrząc na wyniki sprzedażowe, medialną moc Taycana oraz wypowiedzi inżynierów spod szyldu Porsche można więc odnieść wrażenie, iż elektryfikacja jest dla niemieckiego producenta nie tylko drogą, którą od dawna chce on obrać, ale także jest po prostu drogą właściwą.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments