Redaktor | Fotograf

GTS – te trzy litery zawsze oznaczały większe emocje i sportowe zacięcie. Porsche od lat używało ich w swoich spalinowych modelach, jednak teraz przyszedł czas na elektrycznego Taycana. Czy okaże się on równie emocjonujący? Nowa sportowa wersja będzie oferowana zarówno w standardowym Taycanie, jak i w wersji Sport Turismo. Ta druga będzie również nową odmianą nadwoziową modelu.

Porsche już od dawna oferuje odmiany GTS swoich modeli. Jednak póki co, te 3 litery pojawiały się jedynie w sportowych wersjach spalinowych. Teraz jednak się to zmieni. Takie oznaczenie pojawi się również na elektrycznym Taycanie. Jednak podobnie jak w innych modelach, także tutaj GTS będzie oznaczać więcej sportu. Oczywiście zarówno pod względem stylistycznym, jak i technicznym, dzięki czemu nowy Taycan otrzyma większą moc od wersji 4S, jednak wciąż będzie pozycjonowany niżej niż Turbo i Turbo S. Nowa odmiana trafi na rynek zarówno w standardowym nadwoziu, jak i w wersji Sport Turismo, która także będzie nowością w elektrycznym Porsche. To wszystko powinno jeszcze zwiększyć sprzedaż modelu, który już teraz sprzedaje się lepiej od 911 czy Panamery.

Porsche Taycan otrzymuje odmianę GTS - większa moc i sportowe dodatki

Więcej sportu od razu widać na zewnątrz. Odmiana GTS w standardzie otrzymuje pakiet SportDesign, a także czarne wykończenie elementów zewnętrznych. Pojawia się także kilka oznaczeń modelu. Felgi są 20-calowe i pochodzą z modelu Turbo S, jednak w opcji możemy zamówić 21-calowe obręcze RS Spyder. Nowa wersja Sport Turismo GTS to w zasadzie obniżone Cross Turismo z bardziej sportowymi elementami zewnętrznymi. Prześwit jest identyczny jak w limuzynie. Wnętrze wyróżnia się przede wszystkim sportowymi fotelami z ogromną ilością alcantary oznaczone logiem GTS. Na desce rozdzielczej w standardzie otrzymujemy zegarek z pakietem SportChrono.

Porsche Taycan otrzymuje odmianę GTS - większa moc i sportowe dodatki

Techniczne, Taycan GTS będzie pomieszaniem innych odmian. Moc maksymalna modelu to 590 koni mechanicznych, czyli tyle samo co Taycan 4S z pakietem Performance Battery Plus. Większy akumulator ma pojemność 93,4kWh. Przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 3,5 sekundy. Zawieszenie pneumatyczne pochodzi z modelu Turbo S, jednak zostało skalibrowane pod nową wersję. W standardzie GTS otrzyma także PASM, czyli Porsche Active Suspension Management. Tylne hamulce są identyczne jak w modelu 4S, jednak przednie są większe o 30 milimetrów i mają 390 milimetrów średnicy. W opcji jest oczywiście ceramika.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *