Redaktor | Fotograf

Segment limuzyn powoli odchodzi w cień SUV-ów. Wielu producentów wciąż uważa go jednak za grę wartą świeczki. Nie inaczej jest w przypadku producenta z Zuffenhausen. Porsche Panamera 2024 nadejdzie już niedługo i przyniesie wiele nowości. Jedną z najważniejszych ma być nowy design, a także skrzynia PDK z jeszcze lepszą charakterystyką pracy.

Porsche Panamera 2024 nadchodzi wielkimi krokami. Nowa limuzyna producenta z Zuffenhausen ma przynieść wiele nowości, przede wszystkim w celu walki w prestiżowym segmencie. Chodzi również o fakt rywalizacji z SUV-ami, która obecnie toczy się pomiędzy autami tej klasy a limuzynami. W związku z tym, nowa Panamera po liftingu przyniesie zmiany stylistyczne, odświeżające jej wygląd, a także techniczne. Te drugie dotkną między innymi skrzyni PDK, zawieszenia oraz systemu inforozrywki. Porsche nie zdradza szczegółów, jednak oficjalnie zapowiedziało, że prace są już na ostatniej prostej.

Producent od jakiegoś czasu pokazuje oficjalne zdjęcia zamaskowanych prototypów. Na pierwszy rzut oka nie posiadają one mocnego kamuflażu, jednak jego część stanowią zmyślne naklejki, upodabniające je do innych modeli marki. Zmiany w tylnej części nadwozia obejmą zapewne przede wszystkim pas świetlny. Będzie on podobny do tego w najnowszym Cayenne. Przednia część również zyska nowe elementy, które obejmą przede wszystkim zderzak i reflektory. Zmiany nie będą rewolucyjne, jednak pomogą odświeżyć model. Wnętrze również zyska elementy z najnowszego SUV-a marki po liftingu, co oznacza, że z tunelu środkowego zniknie dźwignia zmiany biegów.

Pod względem technicznym, gama silnikowa Porsche Panamera 2024 nie zmieni się mocno. W ofercie pojawią się aż cztery odmiany E-Hybrid, a jedna z nich ma być niezwykle mocna i wyróżniać się na tle innych. Możliwe, że będzie to konkurent dla najmocniejszej odmiany Mercedesa-AMG GT 4-Door. Porsche planuje także modyfikacje skrzyni PDK oraz nastaw zawieszenia. Wszystko ma być jeszcze bardziej harmonijne i wygodne w użytkowaniu na co dzień. Nastawy pneumatycznego zawieszenia mają być aktualizowane jeszcze szybciej w czasie rzeczywistym. Debiut nowej Panamery po liftingu odbędzie się już 24 listopada.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *