Porsche Mission R

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Koncern VAG, oraz należące do niego marki coraz mocniej wchodzą w elektryfikację. Najnowszym tego przykładem jest prototyp Porsche Mission R.

Kolejny dzień, kolejny samochód elektryczny. Trwająca obecnie rewolucja w motoryzacji nie daje o sobie zapomnieć i nie ma się co dziwić. Zbliżające się wielkimi krokami kolejne nowe normy emisji spalin czy zakazy silników spalinowych wymuszają na producentach ogromne zmiany. Nie ominie to również tych producentów, którzy w swoich pojazdach kierowali się przede wszystkim tradycjami. Wśród nich wymienić możemy Porsche. Niemiecka marka, choć wciąż produkuje kultowy model 911 niezmienionej formule, coraz mocniej wchodzi w rynek samochodów elektrycznych. Czy to poprzez Formułę E czy model Taycan, niemiecka marka pokazuje, że jest gotowa na zeroemisyjną przyszłość. Najnowszy prototyp jest tego kolejnym dowodem. Mowa o Porsche Mission R, zaprezentowany w Monachium na IAA MOBILITY 2021.

Porsche Mission R

Najnowszy elektryk producenta ze Stuttgartu skoncentrowany jest na osiągach czysto torowych, co łatwo wywnioskować po jego wyglądzie. Malowanie, ogromne skrzydło, spartańskie wnętrze, masa włókna węglowego, to wszystko mówi samo za siebie. Jednakże samym designem samochód nie pojedzie. W Porsche Mission R zastosowano nowe silniki elektryczne o łącznej mocy 1088 koni mechanicznych przekazywanej na wszystkie koła. Prąd dostarczać będzie bateria o pojemności 80kWh. Innowacyjny system rekuperacji pozwoli z kolei na przyspieszenia bez utraty mocy.

Napęd elektryczny

Przyspieszenie do setki w Mission R zająć ma mniej niż 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczać ma 300km/h. Do tego rozwinięto tutaj system Porsche Active Aero wraz ze znanym z chociażby Formuły 1 systemem DRS. System Zmniejszania Oporu w przeciwieństwie do bolidów Królowej Motorsportu działa nie tylko na tylnym skrzydle, ale również z przodu pojazdu. Wykorzystanie zaawansowanego systemu ładowania Porsche Turbo Charging o napięciu 900 woltów pozwoli na załadowanie baterii z 5 do 80 procent w czasie jedynie 15 minut.

Porsche to marka dla ludzi, którzy spełniają swoje marzenia. Dotyczy to również sportów motorowych. Doświadczamy naszej innowacyjnej siły na torach wyścigowych, wykazujemy się odwagą w podążaniu za nowymi ścieżkami i zachwycamy właścicieli samochodów sportowymi osiągami. Oprócz naszego zaangażowania w Mistrzostwa Świata Formuły E, robimy teraz kolejny duży krok naprzód w elekomobilności. To studium koncepcyjne jest naszą wizją całkowicie elektrycznych sportów motorowych dla klientów. Mission R uosabia wszystko, co czyni Porsche mocnym: osiągi, design i zrównoważony rozwój.

Oliver Blume – prezes zarządu Porsche AG.
Porsche

Ważnym aspektem innowacyjności w projekcie Mission R ma być zastosowaniu bardziej ekologicznych materiałów. Mowa tutaj o NFRP, czyli plastiku wzmocnionym włóknami naturalnymi. Z niego wykonano chociażby przedni spoiler, tylny dyfuzor, progi czy liczne elementy wnętrza. Kabinę zaprojektowano oczywiście w sposób ergonomiczny. Kierowca może odczytywać informacje z ekranów na kierownicy, nad nią w miejscu tradycyjnych zegarów (tu chociażby wyświetla się widok z kamery do tyłu), czy na panelu środkowym.

Porsche Mission R

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *