Porsche 963 LMDh

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Porsche powraca do najwyższej rangi wyścigów długodystansowych za sprawą nowego 963 LMDh, którego malowanie zaprezentowali na Goodwood.

Producent ze Stuttgartu już kilka miesięcy karmił nas wieloma materiałami zakamuflowanego prototypu do wyścigów długodystansowych. Wreszcie jednak, przy okazji festiwalu prędkości w Goodwood, Porsche zaprezentowało światu oficjalne malowanie 963 LMDh. Samochód ten już w przyszłym roku wystartuje w mistrzostwach świata WEC w klasie Hypercar oraz w serii IMSA w klasie GTP.

Porsche 963 LMDh

Po 7889 kilometrach testów w pierwszej połowie 2022 r. jesteśmy na bardzo dobrej drodze. Wciąż jest jednak wiele do zrobienia przed rozpoczęciem następnego sezonu. Nasze nowe Porsche 963 powinno kontynuować spuściznę legendarnych modeli, takich jak 917, 935, 956, 962 i 919. Jestem przekonany, że będziemy mieć dobrą pozycję, jeśli chodzi o technologię. Stworzyliśmy także odpowiednie struktury zespołów, które przygotują nas na zwycięstwa w ekscytującej rywalizacji między wieloma producentami i różnymi koncepcjami.

Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport

Samochód ten, jak sama nazwa wskazuje, zbudowano zgodnie z homologacją LMDh. To oznacza hybrydę ze sporą ilością ujednoliconych części. Samochód ten napędzany będzie przez spalinowy silnik V8 o pojemności 4,6 litra. Ustandaryzowany układ elektryczny dostarczany jest z kolei przez firmy Bosch, Williams Advanced Engineering oraz Xtrac. Za podwozie w przypadku Porsche odpowiedzialna jest firma Multimatic. W przypadku operacji wyścigowej producenta ze Stuttgartu nie można również zapomnieć o wsparciu ze strony Penske – motorsportowego giganta ze Stanów Zjednoczonych.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasi ludzie w Porsche Motorsport i Team Penske stali się wydajnym i zaangażowanym zespołem – Porsche Penske Motorsport Team. Będziemy mieć potężne załogi kierowców w czterech fabrycznych samochodach. Współpraca z naszym wieloletnim partnerem oponiarskim Michelin i producentem podwozi Multimatic przebiega bez zarzutu. Porsche 963 powinno uzyskać homologację jesienią tego roku. Do tego czasu chcemy poczynić dalsze postępy dzięki jazdom testowym i uzyskać dodatkowe informacje. Nie możemy się już doczekać naszego pierwszego wyjścia.

Urs Kuratle, dyrektor Fabryki Motorsport LMDh

No właśnie, skład kierowców, bo ten również potwierdzono. W obu seriach ścigać się będą po dwa samochody z tymi samymi załogami. Za kierownicą Porsche 963 LMDh zasiądą kolejno Kévin Estre, Michael Christensen, André Lotterer, Laurens Vanthoor, Matt Campbell, Mathieu Jaminet, Dane Cameron oraz Felipe Nasr.

Porsche 963 LMDh

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *