Jeep

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Stellantis jako fuzja grup FCA i PSA powstało przede wszystkim w jednym celu – ekspresowej elektryfikacji. Nie ominie to nawet marki Jeep.

Tajemnicą nie jest, że powstanie Stellantis miało na celu stworzenie elektrycznych platform dla marek koncernów FCA i PSA. Od potwierdzenia decyzji w 2019 i ostatecznej fuzji początkiem 2021 roku minęło już trochę czasu, a my coraz częściej widzimy tego efekty. Co chwilę któraś marka nowego molocha prezentuje lub zapowiada nowy elektryczny pojazd. Od innowacyjnych producentów jak DS, po nierozerwalnie kojarzone z paliwożernymi potworami Dodge czy RAM. Elektryfikacja nie ominie nikogo. Wśród marek koncernu Stellantis znajduje się między innymi również Jeep, który to dopiero co zaprezentował swój pierwszy elektryczny prototyp.

Jeep prezentuje swój pierwszy elektryczny model - w sprzedaży już za rok

Samochód zaprezentowany został przez Carlosa Tavaresa, dyrektora generalnego Stellantis, podczas prezentacji planu strategicznego koncernu o nazwie “Dare Forward 2030”. Pojazd przyjął modne w obecnych czasach nadwozie SUV i ma trafić na rynek już początkiem przyszłego roku. W zasadzie na temat pojazdu nie dowiedzieliśmy się nic więcej. Nieznane są nam parametry techniczne takie jak moc, napęd, pojemność baterii czy nawet sama nazwa modelu. Jak zapewniono w komunikacie prasowym, więcej szczegółów zostanie ujawniona w przyszłości. Nie pozostało nam zatem nic innego, jak na nie poczekać.

Jeep prezentuje swój pierwszy elektryczny model - w sprzedaży już za rok

Dare Forward 2030 inspiruje nas do tego, abyśmy stali się kimś znacznie więcej niż byliśmy do tej pory. Rozszerzamy zakres naszej wizji, przekraczamy granice i przyjmujemy nowy sposób myślenia. Ma on na celu przekształcenie wszystkich aspektów mobilności dla dobra naszych rodzin, społeczności i społeczeństw, w których działamy. (…)

Przyjmując pozycję lidera, nasza Grupa wyznacza kierunek, zgodnie z którym do końca bieżącego dziesięciolecia 100% sprzedaży w Europie i 50% sprzedaży w Stanach Zjednoczonych będą stanowiły samochody w pełni elektryczne (BEV). Do 2030 r., planujemy posiadać w ofercie ponad 75 modeli BEV i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie pięciu milionów samochodów BEV na świecie.

Dzisiaj mamy przyjemność zaprezentować pierwszego w historii marki Jeep w pełni elektrycznego SUV-a, który pojawi się na rynku na początku 2023 roku.

Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *