Redaktor | Fotograf

Samochody typu plug-in (hybrydy PHEV) oraz pojazdy w pełni elektryczne, jak Mustang Mach-E stanowią w Norwegii aż 83% sprzedanych nowych samochodów.

Kraje skandynawskie od lat znajdują się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rejestrację nowych aut elektrycznych i PHEV. Są one tam bardzo popularne, tym bardziej, że dopłaty rządowe do zakupu takich samochodów są bardzo duże. W samym maju tego roku, w Norwegii, sprzedano ich 11 719 sztuk i stanowią one 83% całego rynku sprzedaży nowych samochodów. Niemal 8500 z nich to auta w pełni elektryczne, na przykład Ford Mustang Mach-E, a reszta hybrydy typu plug-in. Jedynie 17% pozostałych sprzedanych samochodów to zwykłe hybrydy bądź auta spalinowe. Bez wątpienia są one w odwrocie w krajach skandynawskich. Najpopularniejszym modelem w Norwegii w maju był Ford Mustang Mach-E.

Ford Mustang Mach-E

W poprzednim miesiącu sprzedano niemal 1400 sztuk Forda Mustanga Mach-E, czyli był on niemal co dziesiątym sprzedanym samochodem w tym kraju. Jednocześnie wskoczył on na 11. miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów w ciągu roku. Drugi na liście znalazł się Enyaq iV. Na nowy model Skody znalazło się 795 chętnych, czyli znacznie mniej niż na samochód Forda. Na najniższym stopniu sprzedażowego podium stanął Volkswagen ID.4, którego kupiły 774 osoby. Był on jednak liderem sprzedaży w kwietniu. Ostatnim modelem, który przebił barierę 500 sprzedanych egzemplarzy była Tesla Model 3. Nieco niżej znalazł się Mercedes ze swoim EQC, oraz Audi z E-Tronem.

Statystyki z krajów skandynawskich bez wątpienia są niesamowite. Samochody elektryczne są tam niezwykle popularne. Wszystko wskazuje na to, że ich sprzedaż będzie jedynie wzrastać. Jest to widoczne zwłaszcza patrząc na rosnące trendy w ostatnich latach. Możliwe, że niedługo będzie tak także w pozostałych krajach, tym bardziej, że nacisk na sprzedaż samochodów elektrycznych jest teraz bardzo duży. W teorii wszystko przed nami, patrząc jednak na obecną politykę Unii Europejskiej, łatwo jest przewidzieć przyszłość motoryzacji w Europie, a więc kres silników spalinowych.

Wykresy: InsideEVs

Źródło: OFV

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *