Niemiecki tuner zabrał się za piękne Ferrari 812 GTS z otwartym dachem. Jednak co tym razem wyjdzie z takiego połączenia?
Współpraca Noviteca i Ferrari trwa już od wielu lat. Niemiecki tuner zmodyfikował już mnóstwo modeli, a w obecnej ofercie oferuje swoje części do niemal każdego samochodu włoskiej marki. Nawet do 812 tuner zaoferował już wiele pakietów, w tym najbardziej obszerny N-Largo. Dotyczy to jednak odmiany Superfast, czyli modelu bez otwieranego dachu. Tymczasem na rynku już od jakiegoś czasu jest wersja 812 GTS, która ma otwierany dach. Novitec właśnie pokazał swój pakiet również i dla tej odmiany.
Z zewnątrz auto nie jest specjalnie ruszone. Większość elementów standardowych dla zwykłego 812 GTS zmieniono na wykonane z włókna węglowego. Z przodu nieco zmienił się zderzak, natomiast z tyłu w oczy rzuca się kontrastujący z czerwienią spoiler z włókna węglowego. Ciekawe są również felgi. Zostały one zaprojektowane przez firmę Vossen, zamiast tradycyjnych śrub posiadają śrubę centralną. 812 GTS doposażono także w zawieszenie obniżające o 3,5 centymetra. Z pewnością nieco pogorszy to praktyczność samochodu, więc w opcji można zamówić system pozwalający podnieść przód o 4 centymetry.
Jednak najważniejsze jest to co kryje się pod maską. Silnik nadal ma 6,5 litra pojemności, jednak znacznie zmodyfikowano układ wydechowy. Dzięki temu, oraz modyfikacji kilku mniejszych elementów wyciągnięto z niego aż 840 koni. Pozwoli to zapewne nieco poprawić osiągi auta, ale przede wszystkim wyciągnąć z niego najlepsze brzmienie V12. Jeśli komuś jednak nie wystarczy standardowy wydech Noviteca, w opcji będzie można zamówić taki wykonany z Inconelu, który jeszcze bardziej poprawi brzmienie i obniży masę.
Novitec stanął na wysokości zadania. Pomimo tego, że Ferrari 812 GTS po ich tuningu nie zmienił się znacząco, zyskał nieco agresywności i przede wszystkim znakomite brzmienie. Z pewnością jest to jeden z piękniejszych samochodów z otwartym dachem na rynku. Bez wątpienia na pakiet znajdzie się sporo chętnych.
Foto. materiały prasowe tunera
Redaktor | Fotograf