Esteban Ocon pozostanie w Alpine przez kolejne trzy lata. Jego dotychczasowa umowa z francuskim zespołem wygasała z końcem obecnego sezonu.
Alpine ogłosiło swoją decyzję tuż przed domowym wyścigiem o Grand Prix Francji. Wedle założeń nowego kontraktu, Esteban Ocon spędzi w teamie z Enstone łącznie pięć sezonów, wliczając w to obecny i zeszły rok. Do końca 2022 roku parterem Francuza w Alpine pozostanie Fernando Alonso. Po sześciu wyścigach trwającego sezonu w klasyfikacji generalnej to Hiszpan zajmuje wyższą, 12. pozycję. Dwukrotny mistrz świata wyprzedza Ocona o jeden punkt, głównie za sprawą obfitej zdobyczy punktowej w Grand Prix Azerbejdżanu. Alonso ukończył wyścig na 6. miejscu po udanym restarcie, dzięki któremu zyskał kilka pozycji.
Związki Ocona z francuskim teamem sięgają jeszcze czasów juniorskich. Po obiecujących startach w Formule Renault, w październiku 2014 18-letni wówczas Francuz miał okazję pierwszy raz zasiąść za kółkiem bolidu F1, testując Lotusa E20 na torze Ricardo Tormo. Wkrótce dostał również szansę występu w piątkowej sesji treningowej przed Grand Prix Abu Dhabi. Rok później trafił pod skrzydła Mercedesa, a następnie zastąpił Rio Haryanto w Manorze, debiutując w Formule 1 podczas Grand Prix Belgii 2016. Po dwóch latach w Force India, 2019 rok spędził jako rezerwowy ekipy dowodzonej przez Toto Wolffa, a przed sezonem 2020 porozumiał się zespołem startującym wówczas pod szyldem Renault, zapewniając sobie fotel etatowego kierowcy w Formule 1.
Zdaniem Martina Brundle’a, komentatora telewizji Sky Sports, zespół z Enstone podjął właściwą decyzję, przedłużając umowę z 24-latkiem.
Mądre posunięcie. Ten chłopak jest bardzo dobry, a jego ciągłość i pewność siebie ogromnie mu pomogą.
Martin Brundle
Podekscytowany przedłużeniem umowy jest również Laurent Rossi, dyrektor generalny zespołu Alpine:
Jesteśmy bardzo dumni z tego, że Esteban pozostanie częścią rodziny Alpine. Od czasu powrotu do zespołu w 2020 roku, Esteban zyskał pewność siebie i renomę, regularnie zdobywając dobre wyniki i pomagając zespołowi rozwijać samochód.
Laurent Rossi
Foto. Alpine; oficjalne materiały prasowe serii
Comments