Podczas Grand Prix Niemiec 1977 Hans Heyer dokonał wyjątkowego osiągnięcia – 3 razy D (DNQ, DNF i DSQ). Nie zakwalifikował się do wyścigu, nie ukończył go w wyniku awarii i został dyskwalifikowany. Wydaje się niemożliwe, bo jak mógł wziąć udział w wyścigu do którego się nie zakwalifikował?
Hans Heyer urodził się 16 marca 1943 roku w Munchengladbach (Niemcy). Za kierownicą bolidu Toj F201 brał udział w dwóch wyścigach Formuły 2 w sezonie 1976, zdobywając jeden punkt. W 1977 roku został zgłoszony przez niemiecki zespół ATS do Grand Prix Niemiec 1977. Prowadził bolid Penske PC04, w którym rok wcześniej John Watson zdobył jedyne zwycięstwo w historii zespołu Penske (Grand Prix Austrii 1976). Nie zakwalifikował się do wyścigu, ale jak pewnie się domyślacie, ten fakt go nie powstrzymał, a w rezultacie dostał 3 razy D, czyli DNQ, DNF i DSQ.
Podczas niedzielnych zmagań na pierwszym okrążeniu doszło do wypadku i zamierzanie na torze. Niemiecki kierowca wykorzystał to i dzięki swoim znajomościom z miejscowymi Marshallami udało mu się wyjechać na tor. Pokonał prawie dziewięć okrążeń, zanim doszło do awarii skrzyni biegów, w wyniku której musiał się wycofać. W tym momencie kierownictwo wyścigu zdało sobie sprawę, że nie powinien brać udziału i został w dodatku automatycznie zdyskwalifikowany.
Jest jedyną osobą w historii Formuły 1, która podczas jednego weekendu wyścigowego nie zakwalifikowała się, nie ukończyła wyścigu i została zdyskwalifikowana jednocześnie. Osiągnięcie wyjątkowe. Poza tym w latach 1972-1986 brał udział 12 wyścigach z cyklu 24h Le Mans. Żadnego z nich nie udało mu się ukończyć, za każdym razem z powodu usterek samochodu. Uczestniczył w Rajdzie Dakar 1986 w klasie ciężarówek i udało mu się zdobyć 2 miejsce w klasyfikacji całego cyklu.
Autorem tego artykułu jest Adrian Kleć, którego wszystkie artykuły znajdziecie na jego stronie AbcF1world oraz możecie go zaobserwować na Twitterze